Beskrivning på hur du gör ett dubbelt tagpocket kort

mässan i Helsingborg kommer jag att sitta och dema hur du viker till ett dubbelt tagpocket kort. Kom gärna och hälsa på oss i Grodans monter!
Här följer en beskrivning på pocket kortet:

* Välj ut ett papper som är mönstrat på båda sidor
* Skär pappret 8,5 x 11 inch (ca 21,5 x 28 cm)


* Lägg pappret framför dig med den sida som du vill ha som framsida nedåt.
* Vik pappret först en gång på längden, veckla upp och vik en gång på tväran.


* Öppna upp pappret och lägg pappret framför dig på längden.
* Där är nu veck på ditt papper så det ser ut som ett fönster med spröjs.
* Vik in en flik i höger nedre hörn och en flik i vänster övre hörn. (Fliken i övre hörnet ska du vika in något mindre)
* Klipp in ett hack till mitten från vänster sida på pappret.


* Testa nu och vik ihop kortet.
* Börja med att vika in övre vänster hörn mot övre höger hörn.
* Vik sedan upp hela nedre halvan uppåt och bak med sista delen!


* Sedan är det bara att limma ihop lite kanter och börja att dekorera!

* Så här blev mitt kort färdigt:


Insidan:


Tagsen:


Denna storlek på kort passar i ett vanligt kuvert.
Japp, det var allt från mig för denna gång!
Hoppas vi syns på mässan i Helsingborg.

Scrappa på!
Kram Christel

Kommentarer
Postat av: Anneli Rosinski

Mycket fint kort. Du är duktig på att beskriva lättfattat. Vi syns i Helsingborg.

Kram

2008-09-27 @ 13:37:53
Postat av: Pia

Ja, du Christel, skall bli kul att se när jag skall ta tag i ett sådant projekt!!

HAHAHAHAHA

Kram Pia

2008-09-27 @ 18:59:45
URL: http://piakron.blogg.se/
Postat av: hoyagittan

hej



än en gång trevligt att träffas på mässan.

Jag va bara tvungen att prova göra kortet (finns under länken).

Det va ju första så hoppas efterföljande blir finare, bra beskrivet :)

2008-10-01 @ 10:32:46
URL: http://gittan.hoyagittan.se
Postat av: Karin

Jag har en fråga angående vikningen med maskinen. Jag har letat efter en maskin som har en sån del till som gör ett snyggt vik, men inte hittat någon. Har en riktigt bra skärmaskin, men skulle vilja ha en "vikmaskin" också. Har du några tips?

2008-11-03 @ 18:21:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0