My Minds Eye Penny Lane

I mitt Dt paket denna månad fick jag papper från MME serien Penny Lane och vita Bazzils Just The Edge som jag skulle skapa med.
Först ut är 2 kort:



Som dekoration på kanterna på kortet har jag använt mig av Bazzils Just The Edge. Dessa var vita från början men jag färgade in dem med Memento lila stämpeldyna. Alldeles perfekt att använda. Du kan köpa på dig massor med färger då den är så billig!!! Endast 29 kr! Stämpeln är från Sarah Kay och är målad med Copics Ciao pennor.

En liten närbild på målningen:



Öppnat ser kortet ut så här:



Nästa kort är oxå gjort av Penny Lane papper. De är så härligt somriga! Den lilla flickan är målad med Copics Ciao pennorna.



Öppnat ser kortet ut så här:



Och en liten närbild på målningen:



Måste erkänna att det faktiskt är riktigt roligt att färglägga med Copics pennor. Vanligtvis målar jag med akvarell eller Tombowpennor och då använder man en helt annan teknik men med lite träning så gick det att få till riktigt snygga färgskiftningar och skuggor med COPICS pennorna oxå. Fördelen med dessa pennor är att de fungerar precis som Promarker. Du färglägger direkt på pappret utan att använda vatten att blanda ut med och efteråt tar du blenderpennan  och drar ovanpå där du vill få lite ljusare skugga. Vill du få en mörkare skugga målar du på ett nytt lager ovanpå.

Kramar från Christel.

PS. Glöm nu inte bort invigningen av Grodans nya lokaler på Industrigatan till helgen. Du blir bjuden på grodfika och har möjlighet att delta i Make and Take som Susanne kommer att hålla i! VÄLKOMNA!

Kommentarer
Postat av: Katleen

OO så vackert, ja då får man börja spara till pennorna! Verkligen fint!

2009-04-17 @ 12:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0