Nytt från FANCY PANTS

Grodans har fått in massor med nyheter från FANCY PANTS. Bla. detta läckra album:
Mixed Media Half Bracket Book

Albumet består av 2 svarta sidor i filt, 3 transparanta sidor varav 2 är mönstrade och 3 sidor av chipboard.

förutom album från FANCY PANTS så har 2 helt nya pappersserier kommit in:
Summer Soiree Sunkissed FP.Bracket Trees Kraft Die Cut
Summer soiree och Kraft paper.

Jag fick i uppdrag att dekorera detta ljuvliga album och valde papper från Kraft paper serien.

Så här blev det:



Som framsida och baksida på albumet har jag valt de 2 svarta filt sidorna. Sedan har jag sytt en dekorationssöm runt kanten med min symaskin och klippt ut dekorationer från Kraft paper serien. För att piffa till albumet lite extra har jag satt fast organza band och små fjärilar som jag klätt med papper och skrivit lite journaling på.
Titeln på albumet är Mor och dotter och innehåller foton från en fotosession som Anette Centervall har tagit på mig och min dotter.
Jag har dekorerat sidorna i albumet ganska sparsamt eftersom det är papperna och fotona som jag vill ska komma i fokus.















Detta var ett jätteroligt projekt att göra och ett speciellt minne för mig med dessa fina foto på mig och min dotter.
Snart är det Mors Dag. Varför inte passa på att göra något liknande projekt till dig själv eller mormor eller farmor?!

Många kramar från Christel

Kommentarer
Postat av: Linnea

Gud så fint det blir, önskar att man hade mer tid.

2009-05-05 @ 07:43:01
URL: http://lillonea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0