Lillpiga har skapat igen!

Då var det dags för mig att visa upp vad jag skapat av DT-paketet som Lucienne har skickat till mig. Denna gång blev det tre alster och det är papper ur Basic Greys June Bug-serie. Håll till godo!







Till denna layout har jag valt vit cardstock som botten, en bakgrund som består av  Crazy Quilt och så klippte jag ur den underbara blomrankan ur pappret Broken China istället för mitt sedvanliga sätt att överösa mina alster med blommor. Kunde dock inte låta bli blommorna helt så jag satte dit en distressad chipboardblomma, en Bazill Hawaiian med en ros i mitten som centrum. Även en bukett rosor nere i hörnet fick plats. Journalingen skrev jag runt blomrankan och texten avslutas med "Sommaren 1981", slrivet med små alfabetsstickers.







Även här blev det en vit cardstock som botten och sedan använde jag ordentliga bitar av Fresco och Admiral. Har kunde jag inte hålla mig längre utan gick loss på Hawaiian-blommorna som en galning! Jag fyllde dem alla med bling, speglar och stenar, ett riktigt säkert tecken på att det verkligen är jag som gjort layouterna. Blommorna har jag målat med chalkar, akrylfärger och distresser.













Det sista alstret blev ett kort. Jag snokade i mina gömmor och hittade en bild, ett bibelblad och en blomma jag använde mig av men sedan så blev det vit cardstock (tjatigt va? ;) ), chalkade kanter, rivna kanter, utstansat med spellbinders och papprena Crazy Quilt  och Admiral. Har distressat som en galning och rivit överallt jag kunde komma åt. På insidan är det även ett band som givetvis finns att köpa i shoppen. Ett helt underbart band med fjärilar på!

Hoppas ni funnit lite inspiration!

Tjing så länge! Lillpiga ~ Malin

Så här ser chipboardblommorna ut, de hittar ni under kategorin Dekorationer/Chipboard i butiken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0