Kaiser Waterberry

Denna månaden fick alla vi i designteamet välja fritt vilka papper vi ville skapa från. Kaiser har precis släppt 4 nya pappersserier och såklart valde vi att skapa ifrån någon av de serierna. Jag valde 4 papper utav serien Waterberry.
Varma färger och mysigt mönster. I mitt paket fick jag dessutom med bokstavsstickers från Making Memories och vita blommor ifrån YouDo.
Så här blev Lo:n :



Jag har klippt ut ramen på 2 likadana papper och satt fast spets emellan utmed kanterna. sedan har jag sytt 2 dekorationssömmar med symaskinen. Spetsen har jag färgat med spraymist. (ett litet tips är att använda handskar för färgen går inte bort om man får den på fingrarna.... vilket jag fick befara!!!)
Det yttersta pappret har jag rivit upp och chalkat i kanterna. Uder fotot har jag skrynklat ihop 2 andra mönsterpapper från Waterberry och putsat lite med nagelfil på.



Jag har embossat en chipboard i koppar och sedan använt MM stickersalfabet till namnet. Runt fotot har jag målat lite krackeleringsfärg.



Den fina fjärilen från QK har precis kommit in till shoppen. Den har varit slut ett längre tag men är nu åter i Sverige och finns att köpa hos Grodans!

Ett papper blev över av de 4 jag fick med i Dt paketet så det valde jag att göra ett konvolutkort av. Eftersom papperna är dubbelsidiga passade det utmärkt!



Åter igen har jag använt den fina fjärilen från QK och dekorerat med glitterlim. Även här har jag gått lös med symaskinen!!! Blommorna har jag chalkat med aprikos färg och swirlsen är utskurna med slicen.



Inuti finns ett litet kort att skriva på och baksidan har jag förstärkt med CS och sedan stämplat och embossat swirls runtom.



Hoppas ni har blivit inspirerade!
Ha en fortsatt skön scrapsöndag!

Kramar från Christel

Kommentarer
Postat av: Tiggy

Oh my.. vilket tjusigt kuvert!

2009-02-15 @ 20:12:32
URL: http://www.tiggys.blogspot.com
Postat av: Cina99

Har bara ett enda ord för detta... WOW!

2009-02-15 @ 21:01:10
URL: http://cina99.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0