"Slice" kort

Jag fick möjligheten att låna hem Slicen för att testa på denna och jag måste säga att jag är mycket positivt överraskad. Min första tanke när jag såg den var väl att den verkar cool men kanske inget för mig direkt.
Men efter att ha testat den i lugn och ro så måste jag säga att jag hade fel.
Den är väldigt lätt att ha med att göra och smidig trots dens utseende.
Och man hittar lätt ibland menyerna och har man bara lärt sig vart kniven hamnar så kan man begränsa hur mycket ”spill” det blir över när man skär ut. Minneskorten är lätt att ha med att göra med. Och även om jag kanske hade önskat mig flera alfabet på varje minneskort, så är de bra överlag.

Dessa två kort är gjorda med slicen. Det gick bara bra med att lägga cardstocket/kortstommen direkt på glasplattan och skära ut det som man vill ha direkt där. Allt material finns att köpa i shoppen utan stämplarna som är privata.


Första kortet:
Har embossat med clearembossning pulver och "duttat" med stickles. Samt satt ramen på 3D kuddar.





Kort nr 2:
På detta kortet skar jag ut en cirkel i mitten och sen så stämplade jag fjärilar på framsidan i en mörkare nyans.
Allt på insidan är utskruret med slicen och sen så stämplade jag en grattis text där med. (som fanns när bilden på insidan togs)




//Linda A

Kommentarer
Postat av: Christel

Jättefint, Linda! Jag är oxå imponerad över slicen nu när man testat den lite mer... och sen kommer det att släppas ännu fler minnerkort nu i vår. 10 st nya tror jag.

Gillar att du skurit ut cirkeln direkt på kortet. blev en häftig effekt!

2009-02-13 @ 22:50:48
URL: http://christelscrappar.blogg.se/
Postat av: johanna

Kul att se lite tips, hur man kan göra när man använder slicen. Har en och övar på hur man gör när man ska ställa in kniven i rätt läge.

2009-04-28 @ 18:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0