Lucienne har scrappat

Julledigheten gav resultat, det fann tid och insperation att scrappa igen



Isblommorna fanns en morgon på vår altan, helt underbar med dessa mönster, det är nästan mer bearbetat än det finaste filigran arbete.
Samtidigt fick jag en flashback, i min barndom i Belgien på morrnarna fanns det fyllt med såna blomster på mitt sovrumsfönster, på ovanvåningen, ingen värme i rummet enbart en skorsten som värmde lite in på natten, vi eldade med stenkol och den elden slocknade ju efter några timmar, brrrr vad kallt det blev i rummet. Nu så här i efterhand tror jag att det har stärkt en, men det var inte så kul att stiga upp ur sängen.

Jag blev väldigt nöjd med denna LO, hadde först tänkt att använda Majas Vintertid, men dessa papper några ur Paperpad Mistletoe&Pear och ett Remenisce passade mycket bättre, gav ett isigare intryck.
Dekorationer är ur Crate Paper Glitter Cuts, Prudence, ser ni hur ekonomisk ( läs snål) jag är.... använder tom. prickarna som jag tryckte ur scallopkantad halvcirkeln



Fotot är tagen när vi körde en nostalgi runda i höstas med min man och svåger. Dem gick ett antal år i grundskolan på Mölleskola i Sibbhult.
Papprena är Crate Prudence serien, likaså glitter cuts dekorationerna. Till rubriken har jag använd 4x8 Jolly alfabetet.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0