Två olika sätt att göra bakgrunder med vattenlösliga dynor

Jag tänkte att jag skulle låta bilderna tala för sig själva i största möjliga mån denna gången.

Jag börjar med att visa upp några olika sorters dynor.






Alla vattenlösliga dynor kommer att funka bra i dessa fallen. Men man kan även använda vattenfasta dynor
men då blir effekten lite annorlunda och man kan inte använda vatten på samma sätt som jag gör i dessa fallen.


Jag har en Inkssentials™ Ink Blending Tool med Foam
Men det funkar lika bra med en sminksvamp och jag tror till och med att jag har använt en disksvamp en gång. *haha*
Utseendet blir lite annorlunda med de olika redskapen men detta är bara postivt i de flesta sammanhangen.

Jag börjar helt enkelt med att dutta ut färgen, har även knycklat ihop pappret så att jag får lite nyanser.

Fortsätter tills jag blir nöjd.


Då sprutar jag lite vatten över allt med en fin "blomspruta", finns speciella för scrappbooking.
Sen lämnar jag den åt sidan för att torka lite, man kan skynda på detta med en embossningfön men
jag skulle ändå börja på nästa bakgrund.


Så jag gör om allt fast med grönt denna gången.

tills jag blir nöjd,

Men denna gången använder jag mig inte av vatten utan tar fram min Versamark dyna.
Och embossar med clearembossning pulver och en stor bakgrundstämpel som inte syns i bild.

Färdiga ser de ut så här:


Monterade på kort:





Jag vet ointe om det syns så bra på korten hur det embossade ser ut men i verkligheten ger det en struktur till kortet.
Ni som läser bloggen får gärna skicka in era versioner av bakgrunderna gjorda med stämpeldynor till
[email protected] så lägger vi ut dem på bloggen.
Eller hänsvisa till inlägget på er blogg med era alster.
//Linda A

Kommentarer
Postat av: Lene

Tack snälla, snälla Linda!

Det ska bli så kul att testa! Har beställd distress, så huga Er för snart så kommer det något!

Ha en helt underbar söndag!

Kram Lene

2009-01-17 @ 21:09:09
URL: http://leneskortblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0