Gästdesigner THERESE BÄCK

Namn: Therese Bäck
Alias:    Tessalonika
Blogg:   http://tessanskortpyssel.blogspot.com
Bor:       Herrljunga, Västra Götaland

Familj:  Sambo Donny & killarna Bobo 6 år och Musse 2 år

Vad gör du när du inte scrappar?  Umgås med familjen, påtar i trädgården och diverse andra hus-sysslor!!


Scrapfakta:


När började du scrappa?/ skapa kort? Jag började scrappa december 2007 och sedan har det varit scrapp för hela slanten!


Varför fastnade du för just denna hobby? Har alltid gillat att pyssla, men franför allt att göra fotoalbum efter resor mm


Vad ger dig denna hobby? En chans att visa min kreativa sida, flera nya härliga vänner och en njutbar hobby som jag kommer hålla på med lääänge!!


Vad inspirerar dig? Massor, mina barn, resor,vädret. Men även andras bloggar och inspiritation.


Vad scrappar du om? / vilken sorts kort gör du? Jag scrappar en hel del om mina barn, våra resor men även om blommor och annat smått och gott som fastnar i kameran.


Hur vill du beskriva din scrap- / kort- stil? När jag började var det massor av papper och blommor. Idag har jag hittat en lite enklare, renare stil. Älskar dekorationer i form av knappar, bling, band och ibland en och annan blomma. Idag är det mer åt:less is more hållet.


Favoritfärger? Rosa och rosa. Men med 2 killar i huset blir det även mkt lime och orange älskar jag!!

Vad gör du när du "kör fast"? Då är det bloggrunda samt att hitta en tävlingsutmaning och sedan är det bara att köra!


Vilken är din favorit-scrappryl? Papper är ju ett måste, älskar October afternoon, min häftapparat, stickers & thickers i alla färger och former + min kant rivare och chalk...


Vad önskar du dig inom scrapbooking? Som det känns just nu så har jag väldigt massa prylar. Det som jag helst skulle vilja ha är mer tid att sitta och scrappa!!

Eftersom jag var den lyckliga vinnaren av en skisstävling här hos Grodans fick jag äran att vara Gäst DT! När mitt underbara paket damp ner i lådan var det bara att hugga i.
 
Min första LO är Du sköna Pelargon. Här har jag använt mig av papper från Kaiser  "Waterberry "
Blommor från Daisy Dreams Lagoon/Blommor

Prima marketing, pärlfloss, Avec sidenband Turkos, Bling It on från Basic grey samt pearls från Kaisercraft.

Spetsbandet kommer från mina gömmor och de har jag använt för att ta fram det skira från layouten. Thickers bokstäverna kommer från American Crafts, de har jag chalkat, glittrat samt lagt glace på. De små stickers bokstäverna kommer från Adornit!!


 

Min andra LO är på min underbara son Musse. Här har jag använt pappren från Kaiser " Waterberry>" Jag ville ha med så många papper som möjligt och valde då att lägga dem som en ram runt om kortet. Detta tycker jag blir väldigt effektfullt. Jag har chalkat kanterna för att framhäve dem något. Här har jag dekorerat med blommorna från Prima marketing Daisy Dreams, pearls och blingen från bling it on!! Thickersbokstäverna kommer från mina egna gömmor, American Crafts.




I mitt DT paket fanns även en önskan om att jag skulle göra ett kort eller altra något! I veckan gjorde jag lite egen flädersaft så vad passade inte bättre än att altra en flaska för att ge bort i sommarpresent!






 

Här har jag använt mig av allt som fanns i DT paketet, papper blommor, band, pearls, pärlfloss mm. Jag valde att lägga rub-on:en på flaskans hals, funkar kanon att gnugga det på flaskor. Jag dekorerade även med spets bakom blommorna och satte en liten sommargroda på plats. Stansade ut en tag som jag dekorerade och skrev Flädersaft på.


Detta blev en mycket uppskattad present.


Tack för ett mycket roligt Gäst uppdrag, det var en ära att få gästa er blogg och dela med mig av min inspiritation.


För mer inspiration från mig kika gärna in på min blogg!!


Ha en underbara sommar alla.....


Kramiz Tessalonika



Kommentarer
Postat av: Lucienne

Jättefint arbete Therese.Härliga alster och flädersaften blev säkert extra god med de fina dekrationer.

Tack så mycket.

Lucienne

2009-07-14 @ 14:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0