Att använda distresser och chalkar

Jag är ett stort fan av att chalka mina alster. Att använda mina distressdynor. Jag tänkte visa er lite om hur man kan göra ett kort helt annorlunda genom att "smutsa" ner det.

I detta fall har jag använt mig av distressdynor och en så kallad blending tool. Dock går det precis lika bra med vanliga chalkar, så kallade Cat Eye´s.



Först hur kortet kommer att se ut när man inte gjort något alls. Ganska blekt och alla papper smälter samman.



Jag kan inte heller låta bli att riva kanterna på mina papper så jag använder väldigt ofta min Edge Scraper. Rivna kanter ihop med chalks och distresser ger en vacker, sliten och distinkt effekt, det höjer papprena ur varandra.



Jag har valt att chalka in alla papper och använt flera olika färger för att få den rätta känslan till just de pappersval jag gjort. Bara att gnugga in i pappret som man vill, med vilka färger man vill. More is more är ett bra ledord. ;) Även bokstäverna och de stora blommorna som jag stansat med hjälp av Cuttlebugen, spellbinders och alfabetet Stardust, har fått sin beskärda del av färg.



Så här blir då det färdiga kortet. Helt annorlunda mot förlagan.





Hoppas jag givit er lite inspiration i värmen! Ha en trevlig sommar!

/Malin ~ Lillpiga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0