DT-Sanna Orrgren

Hej alla!
Jag ska göra en enkel version av "paper piecing"(tror det stavas så)
Först vek jag en ask med "The Ultimate PRO" och på locket stämplade jag en gran(stämplen kommer från Reprint)


Sedan valde jag ut en serie papper"ESKIMO KISSES" från Basic Grey och stämplade ut sex granar på olika papper.




Klippte ut granarna så det blev sex olika bitar av en gran.


Blanda olika bitar så får du en gran med sex olika papper.



Jag bestämde mig för att bara använda två olika papper till granarna,tog sedan 3-d kuddar på bitarna för att få olika höjder på granen(lite svårt att få fram på fotot)



Satte sedan fast bitarna på locket över stämplen jag gjort

 

Klippte ut två fyrkanter i samma papper,satte på band så det blev två smp paketer+en som jag rundade kanterna på och skrev "GOD JUL"
Dekorerade granen med lite pearl maker och glitterlim.





Ett enkelt sätt att få en gran med olika mönster på.
Allt material jag har använt finns på Grodans.
Ha det så bra allihopa  Hälsningar Sanna Orrgren

Kommentarer
Postat av: Anneli

Asken blev jättefin. Tack för tipset. Det finns nog ingen som inte blir glad av att få en sådan fin ask, med ett hemligt innehåll.

2009-11-10 @ 15:02:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0