DT Presentation: Sanna

Jag är otroligt glad över att få vara en del av Grodans DT. Här får du veta lite mer om mig:

Sanna Gregersdotter Jönsson
Alias:
liljan_

Blogg:
Klicka här!

Var bor du:
Villa i Kyrkhult, Blekinge

Familj:
Gift med Björn och vår son Theo som föddes den 31/12-08

Vad gör du när du inte scrappar?
Just nu njuter jag av att vara föräldraledig, annars arbetar jag på förskola som nog måste vara världens bästa jobb!

När började du scrappa?/ skapa kort? Första kortet gjordes hösten 2004, ett halvår senare vågade jag mig på att göra layouter också. Sedan gick det liksom inte att sluta...

Varför fastnade du för just denna hobby? Har alltid älskat fina papper, pennor, album och foton så jag blev genast intresserad när jag upptäckte scrapbooking. Den perfekta hobbyn för mig som inte kan rita, måla, handarbeta osv…

Vad ger dig denna hobby? Att scrappa är mitt sätt att få en paus i tillvaron, att släppa tankarna på allt runtomkring och bara skapa, att bara få vara.

Vad inspirerar dig? Åh, det kan vara vad som helst! Mönstret på en tröja, en upplevelse, en färg, ett foto. Inspirationen dyker upp överallt! Att gå på scrapträff är också otroligt inspirerande. Så många glada människor som sitter och pysslar tillsammans, det kan inte bli bättre!

Vad scrappar du om? / vilken sorts kort gör du? Sedan Theo föddes blir det mest om honom, men även om vår vardag, katterna, familjen. Det som jag känner för just då helt enkelt.

Hur vill du beskriva din scrap- / kort- stil? Hmm, det är svårt att beskriva sin stil. Men jag skulle nog vilja säga att den är ganska clean and simple. Jag gör gärna både kort och layouter på i glada färger mot vit bakgrund. Raka linjer blandat med rivna kanter och någon liten detalj här och var.

Favoritfärger? Glada starka färger och vitt. Men jag är även förtjust i brunt och svart.

Vad gör du när du ”kör fast”? Börjar städa och sortera bland mina saker, då brukar inspirationen dyka upp. Om det fortfarande inte lossnar så tittar jag runt lite på internet hos mina favoritscrappare.

Vilken är din favorit-scrappryl? Jag tror nog att det är min skärmaskin, utan den skulle jag inte klara mig långt…

Vad önskar du dig inom scrapbooking? Att mitt intresse för scrapbooking fortsätter att hålla i sig!









Kommentarer
Postat av: Christel

VÄLKOMMEN till oss!

Kul att se Layouter i ett annat format än det traditionella 12x12!

2009-09-09 @ 10:04:17
URL: http://christelscrappar.blogg.se/
Postat av: Pia

VÄLKOMMEN SANNA!

Skall bli kul att ha dig i samma DT-gäng, du som har inspirerat mig så mycket!

Kram Pia

2009-09-09 @ 16:38:02
URL: http://piakron.blogg.se/
Postat av: Lucienne

Tack Sanna för att du vill vara med oss. Du kommer att inspirera massor.

Kram, Lucienne

2009-09-10 @ 06:09:08
URL: http://grodans.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0