Muffinsalbum

Hej!
I somras fick jag en förfrågan om jag kunde göra en recept bok med lite smarriga sommarrecept från Tina. (nej, inte den Tina som är på TV utan vår alldeles egen lokala Tina som driver Bed and breakfast i fererhusen och som har catering och matlagningskurser som är så otroligt populära så de är fullbokade i nästan ett år framåt!!!)
Tina brukar laga all mat till Grodans träffar så det är inte bara en scrapträff som Grodans annordnar utan även en kulinarisk höjdpunkt!!!!
ANMÄL dig till Grodans träff den 24/10 så får du också vara med och uppleva denna kulinariska och scrappiga höjdpunkt! Mer info ang. träffen hittar du HÄR.

Japp, tillbaks till min lilla receptbok...
Eftersom vi är allergiska i min familj och min son hade precis fått konstaterad glutenintolerans i somras kunde jag inte använda några av de smarriga sommarrecept som Tina bjöd på. Därför kändes det inte riktigt rätt att göra en receptbok med recept som jag inte kunde använda....
....sååå det fick bli ett muffinsalbum med glutenfria recept istället!
(muffinsalbumet har jag ritat på fri hand och sedan klippt ut i hård kartong.)
Jag klädde albumet med BG läckra Lemonade serie.
så här blev resultatet:











Mallen på detta album har Lucienne ritat av och kommer att köra en kurs för alla er som är intresserade av att göra ett sånt här album!
...... INTE med glutenfria recept då alltså utan helt klart med TINAS MUMSIGA SOMMARRECEPT!
DU som anmäler dig till kursen kommer att få så många goda recept som dessutom sitter i ett egentillverkat muffinsalbum!
DESSUTOM kommer ni att bli bjudna på en smarrig paj som finns i receptalbumet!!!

VAD SÄGS OM DETTA KONCEPT!
Kan man bara inte motstå, eller hur?!

Kursdatum kommer upp inom kort. Håll ögonen öppna! Platserna är begränsade!

Scrappiga kramar från Christel

Kommentarer
Postat av: KatarinaR

Wow vilket läckert album! Synd att jag bor alldeles för långt bort för att gå på kursen..

2009-09-12 @ 14:50:30
Postat av: Sanna liljan_

Ett så himla fint album! Och om möjligt ännu läckrare i verkligheten, jag lovar!

2009-09-12 @ 19:51:37
URL: http://sannagregersdotter.blogg.se/
Postat av: Malin/Lillpiga

Superfint album, Christel!

2009-09-12 @ 22:00:42
URL: http://lillpiga.blogspot.com
Postat av: Kerstin F

Jag hade gärna velat gå, men bor för långt bort.

Ser jättefint ut.

2009-09-14 @ 19:48:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0