PRIMA, Prima och Prima

Äntligen har de nya papperna från Prima landat hos Grodans!!!! Som jag har längtat! Prima Marketing gör de mest underbaraste  papperna som finns på marknaden (enligt min smak ; ) för att inte tala om alla dessa blommor, blad, blingstenar, swirls, blomrankor och senaste tillskottet siip center pearls!

Så nu är det bara in i shopen och handla!

Jag har fått äran att skapa med en del av Primas sortiment och så här blev min första Lo:



Dessa ljuvliga lila toner som du hittar på Indeed serien kan man bara inte låta bli att älska!
Som bakgrund på denna layout har jag använt Dollies green från BG Eskimo kisses och det passade perfekt till denna sommarbild!
som dekoration har jag använt en Prima blomranka med söta små fjärilar på och Prima Hydrangea blommor.
"Vänner" är utskuren med slicen med Wedding minneskort.



I mitten på blommorna har jag satt små söta blingstenar från YouDo och som extra piff 2 små lövpins.
journaling har jag skrivit på blomkartongen som följer med Primas blomrankor!



Här är en liten närbild på den fina blomrankan.

Sedan har jag gjort ett kort i form av ett kuvert. ( Ni som vill lära er hur man viker ett kuvertkort kan kika in på Måndag då det kommer en artikel om det)



Kuvertet är dekorerat med Primas Hydrangeor, YoDo:s blingstenar,blad, pärlband och ytterligare en nyhet från Prima: Pärlranka! Det är den du ser sticka upp vid varje sida av " Det är Din Dag". I ena kanten har jag mösterklippt en fjäril från Indeed pappersserie och i mitten dekorerad med siip center pearls.
 Runt kanten på kuvertet har jag satt fast en ljuvlig spets. (som inte är inlagt i webshopen än men den kostar 16 kr/meter och vill du köpa den så skriv: spets kuvertkort i meddelanderaden)



Öppet ser kortet ut så här. Grattiskramar är embossat med koppar.
Japp, detta var mitt DT uppdrag denna månaden!

.....

.....

Men jag var ju bara tvungen att skapa MER med Primas papper. Så jag köpte på mig nåååågra andra papper oxå! (hrm....)

De gula och röda färgtonerna som finns på Paradise City pappers serien kan man ju inte heller motstå!!!
Jag slängde ihop en layout med dessa papper oxå:



Här har jag delat på blomrankan och satt en liten del uppe i det högra hörnet. De gula torkade blommorna
kommer från förra årets Prima sortiment och dem hittade jag för halva priset i REA lådan! Den lilla skylten "Emma" har jag mönsterklippt från ett Paradice City papper och i varje kant sitter en siip center pearl.
Gipsdekorationerna kommer från mina egna gömmor.



"You" Är blanka chipboards som jag målat med grön akrylfärg och sedan stämplat och embossat.



Runt inramningen av det ena pappter sitter en mörkgrön spets som inte heller är inlagd i webshopen ännu men likaså här kan du skriva i meddelanderaden om du önskar köpa den.
"Sunshine" är utskuren med slicen på guldpapper.

Detta var allt för mig för denna gång och NI MISSAR VÄL INTE ATT HÄLSA PÅ GRODANS PÅ HELSINGBORGSMÄSSAN PÅ SÖNDAG??????
Mer information hittar ni här!


Scrappiga kramar från Christel


Kommentarer
Postat av: Katleen

WOW Christel, underbart snyggt fint helt PRIMA!

2009-09-23 @ 12:57:04
Postat av: Anonym

Ett stort tack Christel, vilket arbete du har lagt ner.

Finfina LO´s.

Lucienne

2009-09-23 @ 13:02:08
Postat av: Cina99

Jaa, kan bara hålla med... WOW!

2009-09-23 @ 21:42:04
URL: http://cina99.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0