Får jag presentera DT Milo

Idag på Alla hjärtans dag har jag den stora äran att presentera ytterliggare en ny DT. Nämligen Milo



 Namn: Milo Lilja

Alias: Kallar mig faktiskt för ”MiloLilja” där jag blir medlem nu, men på vissa ställen kallas jag fortfarande Mimmelie

Blogg:
Scrapbloggen som jag delar med min fru: http://fruarnalilja.se. Min personliga blogg: http://mlilja.net

Var bor du: I Trollhättan

 Familj:
Fru, 2 tonåringar, 3 katter, 2 leopardgeckoödlor & en fågelspindel.

 Vad gör du när du inte scrappar? Bygger webbsidor, umgås med familj & vänner, lyssnar på musik och går på konserter/festivaler, fotograferar, pussar på våra katter, ser på film/serier. 

 När började du scrappa?/ skapa kort? Jag köpte mina första stämplar 1995, men jag tog tag i den här hobbyn mer på allvar 2006.

 

Varför fastnade du för just denna hobby? Jag älskar att skapa med mina händer, och att tänka kreativt. Och det finns alltid något nytt man kan prova på. Det finns inga gränser.

 Vad ger dig denna hobby? Mycket! Det är roligt, det är rogivande och som balsam för själen. Jag har fått många nya vänner genom den här hobbyn. Det är skoj att åka på maror och träffa likasinnade. Och som sagt… Jag måste få ut min kreativitet på något!

 Vad inspirerar dig? Det mesta faktiskt. Jag får inspiration av allt från ett nytt papper, ett motiv, eller en liten metallgrej jag såg på gatan. Det bara sprutar ut ideér, så jag önskar att dygnet hade fler timmar. Jag kollar runt på nätet och snappar upp lite här och lite där.

 Vad scrappar du om? / vilken sorts kort gör du? Jag anser att jag scrappar kort. Jag gör alla typer av kort, testar olika tekniker, vikningar mm. Layouter är inte riktigt min grej, jag har gjort kanske 7 stycken, mest med mig själv på, men nä, jag föredrar att göra kort eller altra saker. Jag har planer på att scrappa ett album från vårt bröllop, men tyvärr är det inte någon prioritet på det.

 Hur vill du beskriva din scrap- / kort- stil? Jag gillar allt som har med vintage att göra. Gammalt, slitet och chalkat. Gärna med spets, blommor, svirlar och mycket smådetaljer. Det får inte kännas tomt, men inte heller överdekorerat. Jag tror jag har hittat den balansen. Jag gillar även att göra scener med många olika motiv på samma kort. Jag gör gärna både ljusa & murriga kort, bara det är dova färger. Jag har VÄLDIGT svårt för skrikiga skarpa färger. Sen tycker jag även om att göra kort i lite tuffare gothisk, mörk stil.

Favoritfärger? Beige, vit, benvit, brun, olivgrön, gammelrosa, ”smutspastellblå”, mörkröd, svart.

Vad gör du när du ”kör fast”? Lägger ifrån mig det jag håller på med, och påbörjar nåt annat istället. Oftast går det bättre dan efter, när man har fått sova på saken. Eller också frågar jag min fru om det är bråttom, hur hon skulle gjort. Vi har även en pärm med lite skisser och inspiration från andra skapare som är bra att glutta lite i. Ibland börjar jag om helt, speciellt om jag inte blir nöjd.

 Vilken är din favorit-scrappryl? EdgeScraper, Cuttlebugen med alfabet & andra dies. Pincetten kan jag inte leva utan! Eller skärmaskinen med bigarbladet. Distresserna.

 Vad önskar du dig inom scrapbooking? Jag älskar ALLT som Tim Holtz gör. Helt i min stil. Jag skulle vilja ha de nya distresserna som släpps nu, på både dynor & flaskor. Sen är det ju inte fel med fler fina, användbara stämplar. Blommor i lugna färger får man aldrig för mycket av, inte heller snygga brads.


Kolla vilka kort Milo gör:

















Hjärtligt välkommen i vårt gäng Milo. Vi ser framemot att få titta på dina alster och på så vis få en massa inspiration.

Lucienne

 

 


Kommentarer
Postat av: Lena

Helt fantastikst underbara kort. Kram Lena

2010-02-14 @ 11:36:40
URL: http://lenika7.blogspot.com/
Postat av: Anneli

Tack för all inspiration. Helt fantastiska kort.

2010-02-14 @ 13:31:04
Postat av: Pia

Välkommen till grodans.. Vilkafina kort du har gjort,Skall bli trevligt att lära känna dig lite mera,,

Kram Pia

2010-02-14 @ 13:35:17
URL: http://piakron.blogg.se/
Postat av: Milo

=) Tackar! Jag känner mig jättevälkommen! Det ska bli riktigt roligt att få vara med i ert designteam!



Kram Milo

2010-02-14 @ 13:52:45
URL: http://fruarnalilja.se
Postat av: Maria Johansson

OUTSTANDING!!!! Har kikat in på hemsidan oxå, shit vad mycket fint! Kul och se vad du kommer att pyssla ihop för Grodans framöver. Spännande!

2010-02-14 @ 16:05:45
URL: http://nyttliv.blogs.se
Postat av: Lilo

Halloj Milo! Tänk att vi hamnat i samma DT nu! =) Då kan vi rimma på våra namn här. ;) Jättefina saker skapar du!

2010-02-14 @ 16:10:07
URL: http://liloscrap.blogspot.com
Postat av: Cina99

Grattis till Grodans - Milo är gryymm :) Ska bli såå kul att se vad hon hittar på härinne!!

2010-02-14 @ 21:55:45
URL: http://cina99.bloggplatsen.se
Postat av: Malin ~ Lillpiga

Välkommen till Grodans, Milo! Du är fantastiskt duktig och gör sjukt vackra alster!

2010-02-14 @ 21:58:12
URL: http://lillpiga.blogspot.com
Postat av: Katleen

Hej o välkommen i gänget Milo! Vilken härlig o fin stil du har!

2010-02-15 @ 07:56:56
Postat av: Milo

Ojojoj!!! Vad snälla ni är! Jag blir alldeles rörd.

kram

2010-02-15 @ 16:24:02
URL: http://fruarnalilja.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0