Lillpiga skapar av Fancy Pants Vintage Valentine

Årets första DT-paket som landade hos mig var papper ur underbara Fancy Pants Vintage Valentines. På layouten nedan så använde jag I'm yours. Jag rev det mitt itu, tog en sida av varje bit och gick hårt åt med en distress, Vintage Photo. Istället för den klassiska fotoramen av cardstock så gjorde jag en av spets. En del av en ranka från Prima fick utgöra stommen och sedan fyllde jag på med utstansade löv och kvistar ur spillpappret som blev över. Klippte smala remsor och virade till spiraler, dekorerade med Pearl Maker och slutligen så laddade jag på med bling, brads och ett par charms. Den utstansade titeln dränkte jag in i Sepia Accents Lack.











Det här kortet är skapat av Will you? och Strips. Här kommer spetsen, blommorna, Peral Makern, blinget och kvistarna tillbaka. Även här har jag lackat bokstäverna och även motivet med Sepia Accents. Det undre pappret har jag stämpat med lite swirls och det andra har jag stansat med Martha Stewarts Deep Edger Flower Bed.






Insidan


Baksidan



Av spillbitarna så blev det ett litet kort till en RAK.


Jag hoppas att ni fick lite inspiration och nya ideér för nu ska ni in i shoppen och handla dessa mumsiga papper inför Alla Hjärtans Dag! :)

Malin ~ Lillpiga


Kommentarer
Postat av: Christel

SKITSNYGGT!!! I love it! Vad häftug effekt det blev med Sepia accent.

2010-01-14 @ 00:23:32
URL: http://www.christelscrappar.blogspot.com
Postat av: Malin ~ Lillpiga

Tack snälla Christel!! :)

2010-01-14 @ 13:10:29
URL: http://lillpiga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0