Hjärtliga kort av Fancy Pants Vintage Valentine

Hejsan!
Vad skönt att ha börjat komma igång igen efter jul och nyår med sitt skapande.
Nu är det nytt år och nya pappersserier att längta efter!
så här strax innan CHA mässan i USA ligger de flesta affärer lite lågt och väntar in allt nytt som kommer.... men inte Grodans inte! Nä, Lucienne har plockat hem ett par ljuvliga serier i kärlekens tecken och jag har fått förmånen att skapa med Fancy Pants Vintage Valentine!
Yes! Jag som ÄLSKAR romantiska papper!
Jag har gjort 2 st kort som även finns att beskåda irl i Grodans fysiska butik.

Det första kortet jag gjort är ett sk. staflikort:



Från sidan ser kortet ut så här:



...och ihopfällt ser det ut så här:



Den söta stämpeln är en Magnoliaflicka som jag målat med copicspennor.
Jag har dekorerat med Hydrangeablommor från Prima, blad från Prima och blingstenar från Kaiser.
En liten rosett och lite spets gör kortet ännu mer romantiskt!!!



Öppnar du upp kortet helt så hittar du en Puss och Kram stämpel från Reprint som jag embossat i koppar.

Kort nr 2 blev så här:



På detta kort har jag gjort ett litet fönster och laminerat Basic Greys Doilees.
Flickan är från Magnolia och jag bara ÄLSKAR henne! Runt fönstret sitter en spellbinder ram och blommorna är delar från en Primablomranka. Nyckelhål och nyckel från Melissa Frances.



Här ser man effekten på fönstret lite bättre.



Inuti har jag stämplat "Det är din dag idag" från Inkido och givetvis har jag embossat texten med koppar!
(någon som ungått att lägga märke till att jag är beroende av embossingpulver och speciellt koppar?!)

Det var allt från mig!
Ha en trevlig scraphelg!
Kram från Christel

Kommentarer
Postat av: Malin - Lillpiga

Superfina kort, Christel!

2010-01-15 @ 23:35:27
URL: http://lillpiga.blogspot.com
Postat av: Christel

Tack! Din kommentar värmer!!!

2010-01-16 @ 11:54:44
URL: http://www.christelscrappar.blogspot.com
Postat av: Malin - Lillpiga

Det är alltid en fröjd att se det du skapat, du är otroligt duktig!

2010-01-16 @ 12:22:13
URL: http://lillpiga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0