Snygga bilar av Milo



Jag fick hem papper i serien Graphic 45, och de är ju bara sååå läckra!
Helt i min smak! Jag har gjort den här flasktagen/flaskfickan, som man
snyggt hänger på en flaska man vill ge bort. I fickan kan man stoppa en
chokladkaka eller något annat passande som får plats.




Jag har klippt ut ett av urverken och i navet har jag satt Pearls.
En rosett pryder klockans övre del, och i den utstansade blomman
har jag använt en fyrkantig brad från Laura Ashley, som jag har chalkat
runt kanterna. Jag har droppat med glaze på blombladen, och haft
brunt glitterlim på bladens kanter.




Jag har chalkat alla papperskanter, och rivit med Edge Scrapern så det
ska se slitet och gammalt ut. Ett favoritverktyg här hemma. =)





Jag använde mer papper från Graphic 45 och gjorde ett kort oxå.
Gubben med pipa är från Stämpelboden, och kan såklart köpas hos Grodans.
Gubben är målad med distressfärger, och alla kanter är rivna med
Edge Scrapern och färgade med distressfärg.




Jag har fyllt den utstansade stjärnan med glitterlim, och runt kanten på
urverket har jag använt glaze. Man kan även skymta att det är lite glaze
i gubbens hängsle-knappar.




Dessa urtavlor är så häftiga! Jag har använt glaze även här i klockans
tryckknapp och hänge + kedjan som jag satte dit, även den från samma
papper. Stjärnan har jag haft glaze på, och jag har använt många
lager på lager med pappren.




"Brädorna" har jag klippt ut från en pappersbit i "rätt" färg, det sitter
Pearls som spikar och pappret har jag krackelerat med Crackle Accents lack


Det var allt från mig för idag. Ha en skön vecka!
Kramar Milo


Kommentarer
Postat av: Lotta

Allt är ju så snyggt, precis den stilen jag älskar och färgerna också!

2010-03-01 @ 13:03:25
URL: http://crazyscrappers.blogg.se/
Postat av: Malin ~ Lillpiga

Well done, Milo! Du har verkligen lyckats med G45, en av mina pappersfavoriter. Skitsnygga alster!!

2010-03-01 @ 14:05:54
URL: http://lillpiga.blogspot.com
Postat av: Lilo

Jättefint och liksom lite tufft! =)

2010-03-01 @ 14:05:57
URL: http://liloscrap.blogspot.com
Postat av: Lucienne

WOWWOWWOW!!!!!!!!!!!!!!!

Fantastiskt snyggt. Tackar så mycket.

Grodmamma

2010-03-01 @ 14:53:16
Postat av: Bertil

Underbara alster, ögat vilar gärna på dem.

grodpappa.

2010-03-01 @ 16:30:40
Postat av: Milo

Oooh! =) Vad roligt att ni gillar dem! =) Tack!! kram Milo

2010-03-01 @ 19:10:43
URL: http://fruarnalilja.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0