Tre varianter av vintagekort av Milo



Det här är ett "portkort", som man öppnar med rosetten.
Jag har använt underbara papper från Graphic 45. Fönstren
har jag skurit ut i mörkbrun cardstock som en liten detalj.



Tjejerna har jag klippt ut från "baksidan" av ett papper, och i
blommornas mitt sitter det Pearls. Jag har rivit i alla papperskanter,
och sen chalkat dem med brun distressfärg.



Gångjärnen är en häftig detalj.



När man öppnar kortet så ser insidan ut så här.



Även dessa bruttor har jag klippt ut från Grafic 45-papper. Visst är
de härligt gammaldags! Här sen man hur gångjärnen går in i kortet.
Man måste skära en skåra där de ska sitta, så att de har någonstans
att ta vägen när man öppnar kortet. De åker alltså IN i kortet när
det öppnas.



Rosetter även på insidan.



Den här lilla tjejen fick dekorera insidan där det är tänkt att man
ska skriva sin hälsning. Runt kanten på pappret har jag haft
brunt glitterlim.





Graphic 45 är boven i dramat även här... Det går att göra oändligt
många olika varianter av kort med alla härliga motiv. Skynda in i
butiken och köp innan de tar slut!



Glaze är droppat runt den turkosa kanten, och blommorna har jag
chalkat lite i kanterna med distressdynan Vintage Photo. I mitten
på blommorna sitter det Pearls.



Jag har haft glaze på människornas kläder, för att få lite effekt
på kortet.



Även på killarnas badbrallor... Alla motiv är utklippta ur papper.



Även på det här kortet satte jag en liten brutta... =)





Sist ut är ett kort i form av en flaska. Det är ett dubbelt kort, och
även här har jag använt mig av gångjärn i vikningen.
Pappren är från Grafic 45.



Jag har fyllt i papprets prickar med Perlmaker. En kanonidé med
de där perlmaker-flaskorna. De är riktigt användbara. Och en
liten rosett runt flaskhalsen som pricken över i.



Kvinnans kläder har jag haft glaze på, och i hålen till beslagen
har jag använt mer Pearlmaker. Biljetten är från Tim Holz.



Blomman har jag stansat ut och sen använt en kantstans för att
få lite mönster i bladen. Jag har använt en brad i mitten på blomman,
och satt ett krackelerat urverk utklippt från papper.



Bilen och biljetterna är utklippta ur papper, och likaså bruden som fick
vara med även på det här kortet.



Kram från Milo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0