Födelsedagskort till en trettonåring!

Var tar tiden vägen, lille Max fyllde 13 år häromdagen. Jag tycker det är alltid lika utmanade att skapa kort till killar. Det skall ju helst vara lite häftigt o coolt.

Bidrag till fotbollslägrets avgift stod det på önskelistan. Så det skulle vara ett kort där det fanns plats till att lägga en peng i.
Tänkte på alla fina värmeljuskorten som jag har sett Pia göra och som vi även har haft som Make and Take på en av Grodans träffar.
Men jag behövde en låda som kunde dras fram för att komma åt pengarna.

Jag modelerade med 3 st. tändsticksaskar, först bottendelar där tändstickorna ligger i. Jag klippte bort kortsidorna från en ask, och fällde ner en var sin kortsida av de 2 andra askar. Sedan limmade jag dessa nerfällda kortsidor på var sin sida av den asken utan kortsidor.  
De 3 höljerna tejpade jag ihop och i det mittersta höljet skar jag upp en stjärna som fönster för att kunna se innehålet.




Själva kortet gjorde jag som just dessa värmeljuskorten jag talade om innan.

Papprena är Fancy Papers, som jag köpte i Helsingborg på den senaste mässan. Jag var oxå tvungen att använda mina TH embossingdies som jag införskaffade. Dessa dies ger så fina effekter. På namntagsen blev det ett tegelväggmönster som jag förstärkte med kopparembossing.



Rutmönstret under stjärnan är en stämpel från Gummiapan, mycket användbar även till Layouter.



Jag ville inte gömma för mycket av det fina stjärnpapper på kortets insidan, så därför fortsatte jag på väggtemat och klottrade i stjärnorna, gratulationer osv...



Max verkade nöjd med bidraget när han drog fram lådan....



det verkade att han även tyckte om kortet med det inbyggda förvaringsställe, han rullade iallafall ihop alla bidrag han fick av de andra gratulanter och la ner i asken. En icke uttalad komplimang kanske.

Nu skall jag klura på nästa projekt.

Ha det så bra allihopa.

Kramar från Lucienne som nu saknar Grodan och har typ 300 st. tändstickor utan ask.


Kommentarer
Postat av: Carina

Tjusigt, tjejen! :)

2011-04-16 @ 08:09:07
Postat av: Ulrica

Tjusigt! vad roligt att se att du håller på :)

Kan säga att jag saknar grodan

2011-04-16 @ 13:41:01
Postat av: Anneli R

Mycket fint. Jag saknar Grodan oerhört, men har nu blivit mormor så jag kan fylla ut mina dagar. Kul att bloggen lever vidare.

2011-04-21 @ 14:45:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0