Pearlmaker.....egna swirls...

Du kan enkelt gör dina egna swirls med hjälp av pearlmaker. Jag är inte så duktig att göra swirls på fri hand, men på detta sättet så kan även jag göra FINA swirls.
Jag började att kopiera en swirls på vanligt papper:



Därefter klippte jag till en bit OH-plast som jag tejpade ovanpå.



Sen är det bara att duttapå pearlmakers på "prickarna", pearlmakern (röd) är väldigt lätt att jobba med:





När den har torkat (ca 3 timmars torktid), så klipper du bort överbliven plast, klipp så nära pärlorna som möjligt:



Ja så här enkelt är det, att göra FINA swirls med hjälp av en mall. pearlmakers finns i alla möjliga färger, så du kan ju göra en swirl som passar just till det alster som du skapar.
Här under är några olika, Så skynda att köpa dessa underbara pearlmakers, finns såklart i webshopen:



Här kommer en LO  där jag använt pearlmakers till swirls och även duttat små pärlor vid fotot:



Kram Pia


Kommentarer
Postat av: Linda

WOW pia!!! Vad snyggt de blev!!! Du får visa mig det någon dag!

2009-11-03 @ 12:30:59
URL: http://lindaspysselblogg.wordpress.com
Postat av: Maria S

Men gud så SMART!!!! Attans att jag redan använt upp alla mina swirls... :-}

2009-11-05 @ 15:04:18
URL: http://miasun.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Vilken kanonidé, varför har jag inte tänkt på det ;-), Här ska köpas fler pearlmakers!

2009-11-09 @ 13:39:22
Postat av: Ellis

Det blev jättesnyggt! =)

Kram

2010-01-25 @ 15:06:30
URL: http://www.metrobloggen.se/paltbarn

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0