Webster´s Pages och lite Flower Soft

Denna gången har jag jobbat med underbart fina dubbelsidiga papper från Webster´s Pages, läcker Flower Soft och mjuka brads från Karen Foster.


Här har jag använt Flower Soft  i färgen Polar White på tagens kanter och på rosorna så att de också fick en snöig känsla. Bandet och spetsen har jag häftat fast, först bandet så att det blev veckat och sedan spetsen ovanpå.


I blomman, som glittrar av stickles, har jag satt en luddig (flocked) brad och sedan några prickar med vit pearl maker. Inuti foldern tänkte jag sätta ett par julfoton på min lille son.


Denna serie papper har underbara motiv, detta ljuvliga hus klippte jag ut och fäste på distanskuddar. Nere vid husets fot fäste jag en massa Flower Soft i färgen Christmas Green som gräs. Snöflingor av stickles faller över kortet.

Ett tips när du använder Flower Soft:
Använd ganska mycket lim och häll på mängder med Flower Soft. Pressa lite på Flower Soften så att den lägger sig riktigt i limmet och fäster. Vänta lite innan du skakar av överflödet så att Flower Soften hinner torka lite, annars kan det bli kala fläckar lite här och var.


Jag gillar verkligen känslan i dessa brads och ville göra något som framhäver dem, då föddes idén till detta lite manligare kort. Bandet i bakgrunden har jag precis som på det översta kortet fäst så att det blir veckat med häftapparaten. Sedan en rad med läckra brads och vips, kortet var klart!

Tack för titten!
/ Sanna liljan_

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0