Skapa med etchall

Jag har provat en produkt som heter etchall. Det är en kräm som gör att man kan etsa på glas. Det är riktigt roligt, går snabbt och är enkelt. Bara fantasin sätter gränser. Etchall-krämen varar dessutom länge eftersom man efter varje användning skrapar bort krämen och lägger tillbaka den i burken.

Du behöver självhäftande vinyl, etchall och en pensel. Former, figurer och bokstäver kan man stansa ut i vinylen eller klippa på fri hand. Vinylen är tunnare än cardstock att stansa i så det fungerar bra.

Först stansade jag ut bokstäver i vinyl.


Sen fäste jag vinylen på glaset jag ville etsa. Se till att glaset är rent och fritt från fingertryck på platsen som ska etsas och att vinylen fäster ordentligt i alla kanter.


Häll på mängder med etchall-krämen så att det täcker helt. Efter 15 minuter skrapar man bort krämen och lägger tillbaka den i burken. Skölj bort de sista krämresterna med vatten.


Så här fint blir det när man sedan tar bort vinylen.


Effekten på fotoramen blev riktigt häftig i verkligheten, tyvärr är det svårt att visa på foto.

Åsa Fransson har tagit fotot i ramen.

Den lilla vasen är numera prickig och ljuslyktan fick en text. De står i min pysselhörna så jag tyckte det passade bra med texten Create. Jag ville få en dimmig effekt på ljuslyktan så jag tog ganska tunnt med etchall-kräm på den. Vill man ha ett mer jämt resultat så gäller det att verkligen vräka på med krämen.


Självhäftande vinyl och etchall hittar du i här.

Det är riktigt roligt att testa sig fram. Prova du med!

Tack för titten!
/ Sanna liljan_

Kommentarer
Postat av: Carina

Häftigt - gillar texten på fotoramen extra mycket!

Den idéen får jag nog ta å norpa...

Ha det gott, Sanna!

Kram! Carina.

2010-02-01 @ 18:18:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0