Bordsdekorationer till Bröllop och fest

Torsdagen 6/5 deltog Grodans i en inspirationskväll till Bröllop och Fest. Med alla inträdesbiljetter (80) utsålda, blev kvällen en riktigt succè.
I sammarbete med Jenny från Rosens Blommor här i Bromölla, så skapade jag bordsdekorationer. Jenny skapade jättevackra blomsterdekorationer, mycket dekorativa. Jag skapade servettringar och matchande placeringskort.

På fredagmogon när jag kom till affären hadde jag fått så mycket inspiration själv att jag var tvungen att fortsätta. Jag återskapade bordsdukningarna fast i miniatyr.

Jag börjar med att visa de 3 miniatyrer samlad på Grodans skylltbord i den fysiska affären:



Bröllopstemat gick i färgarna "vit och champagne"



Jag har använd vit Cardstock som jag veckade och färgade lite sporadiskt med guldchalk. Ett vit satinband med guldringar på, passade extra fint i temat!
Hjärtan är stansade med Martha Stewart kantstans , ur Inkido´s Scrap Tuva Sand papper.  2 hjärtan ihopkopplade med en benvit ros och rosens stjälk rullad runt en penselkvast, en tunn sådan,och vips blir stjälken också dekorativt.
Inkido`s papper Scrap Cartas Sand passar alldeles utmärkt som underlägg.

Studentfesten:



Här blev det blågult. Blå Cardstock Arctic , för att inte få det för slät använde jag mönstrad papper till skyltarna, Relaxation från serien Origins Basic Grey som jag stansade ut med Spellbinders dies Scallop.
Gula och vita sprötarna är pappersband. Studentmössa är stämplat och figurklippt. Skärmen har jag lagt ett lager Glossy accents på.



Bord nr.3 är till sommarkalaset:



Servettringar i cardstock Chablis från Reprint och Bazill Lime Sherbet. Kantstansade med Martha Stewart kantstans Doilly Lace. Fjärrilarna har jag använd mönstrat papper Vert från serien Green at Heart Basic Grey. Till de små fjärillar har jag använd Martha Stewart stans Monarch  Placeringskorten fick en annorlunda form här, vad passar bättre än en fjäril! 
Blommorna är Hydrangea rosa/lime.

Hoppas att ni får lika mycket inspiration av detta som jag fick.

Samtliga varor kan köpas hos Grodans. Samtliga dekorationer är vällämpade för nybörjare att skapa.

Har du bröllopsplaner hjälper jag dig gärna med ideér så du får ett EXLUSIVT tema. Temat kan då användas till inbjudningar, bröllopsprogram, bordsdekorationer och tackkort.


För er som blev riktigt inspirerada till att börja skapa bordsdekorationer, men inte har tillgång till verktygen som användes, och inte bor för långt ifrån Bromölla, kom till Grodans på en Workshop. Boka tid hos Lucienne 0768-64 84 21. Jag erbjuder flexibla tider så det passar ert tidsschemat.
Workshop kostar 50 kr. för 3 timmar.

Hjärtligt välkommen,
Lucienne









Kommentarer
Postat av: Eva-Mari Karlsson

Så fint dukat!!

2010-05-10 @ 16:36:16
Postat av: Malin ~ Lillpiga

Kanonsnyggt Lucienne!!

2010-05-11 @ 11:11:37
URL: http://lillpiga.blogspot.com
Postat av: Johanna

Vilka kanonfina bordsdukningar,visst får man inspiration.

2010-05-11 @ 17:08:47
URL: http://johannawn.blogspot.com
Postat av: Caroline

Så himla fint, glömde nog säga det när jag var förbi i måndags...men vi hade ju fullt upp med min slice... åhh så jag längtar efter den nu.



Trevlig Helg,

Caroline

2010-05-12 @ 08:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0