Härliga Sassafrass lass

När jag fick hem härliga Sassafrass Lass blev jag superglad! Man kan inte bli annat med de färgerna och detaljerna. Det blev busiga layouter som jag tycker känns lite annorlunda än de jag brukar skapa just nu, men på ett kul sätt! Det är härligt att känna sig kreativ och "busa loss" när man scrappar, något man lätt gör med dessa papper!

Varje midsommarafton brukar vi ha någon slags tävling och dela in oss på lag. Midsommar 2008 blev det "spotta råtta", geléråttor skulle spottas så långt som möjligt. Alla hade olika taktiker och stilar. Vimplarna är utklippta ur ett papper från Sassafrass. Sedan fäste jag dem på en tråd.


En dag i början av maj 2008 var det såååå varmt ute! Riktig sommarvärme. Min kompis och hennes dotter kom och hämtade upp mig för en utflykt, en tripp till stranden. Jag passade på att fotografera den lilla gullungen! De söta chipboardbrickorna från Melissa Frances passar in på det mesta med barntema tycker jag. Utav dessa har Lucienne snällt skickat med som extragåva när kunder beställt i shoppen!


Detaljbild för att visa hur lätt du kan göra swirls om du bara har pärlor från Reprint och lite lim. De är förklistrade men för att få ett bra resultat brukar jag limma min swirl och sedan fästa pärlorna där.


Luftballongerna på Sassafrass papper fick mig att tänka på blåa himlar... Jag fäste allt möjligt på den här layouten och lekte loss! Med papper från Sassafrass har du många möjligheter att skapa färggrannt! Och det finns alltid många roliga detaljer att klippa ut och ha som dekorationer.

/Lilo

Kommentarer
Postat av: Lucienne

Härliga glada alster Lilo.

Kram, Lucienne

2010-05-06 @ 05:19:22
URL: http://grodans.se
Postat av: Malin ~ Lillpiga

Underbart fina och glada alster, Lilo! :)

2010-05-07 @ 07:35:40
URL: http://lillpiga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0