Att stämpla med akrylfärg



När jag först la ögonen på akrylfärgen som Lucienne har tagit in till butiken blev jag kär direkt.
Men i och med att jag har testa akrylfärg (andra märken) ett par gånger men efter ett tag insett att det inte var något för mig så var jag osäker på om jag verkligen skulle ha någon användning av dem.
Så när Lucienne föreslog att jag skulle testat dem så fick jag lite blandade känslor.
Tills jag insåg att det går ju bra att stämpla med akrylfärg trots att man inte har några foamstamps. (ja ni hörde rätt trots att jag är stämpelgalning så äger jag inga foamstamps)


Så till själva kärnan av det hela.
Material:
Akrylfärg ifrån Heidi Swapp: Sea (blått) och Betty (Rosa)
MMs svampborste kit Grungeboard
Papper: Basic Grey: Archaix Boulder C&Company: Wild Saffron Brown pixies Cardstock Bazill: Privat
Stämplar: Privata
Den lilla rutan och blomman är utskuren med sillhouetten.  


Jag började med att måla båda grungeboarden med akrylfärgen, i varsin färg. Det räckte bra med ett lager bara faktiskt. Akrylfärgen täckte riktigt bra. Men lite beroende på vad för färg man har så kanske man måste ta två lager. Sen lät jag dem torka tills att de var riktigt torra.
image116



Stämplade sedan med blomstämpel i motsatta färger. Lät dem torka igen. Torkning går väldigt fort, så det är inte speciellt tidskrävande.
image117
image118

Det spelar mindre roll om stämpelmotivet inte blev perfekt, det ger bara lite charm till det hela. Jag tvättade av stämpeln med stämpelrengörning men jag tror faktiskt att det hade gått lika bra med lite vatten. Jag valde att ta en stämpel som jag var relativt orädd om. Men jag har inte märkt något negativt med stämpel trots att det har gått ett par dagar sen jag gjorde detta. Tills sist blev det så här.

image119

// Linda A

Kommentarer
Postat av: LenaS

Åh nu åker nog det fram lite chipboard till em LO ;o)
/LenaS

2008-04-10 @ 14:02:28
URL: http://lenasochronjasscrapp.blogg.se/
Postat av: Anneli Rosinski

Tack för tipset. Det blev ju riktigt bra. Jag håller med, det är lite charm när stämplingen inte blir perfekt.

2008-04-10 @ 14:39:46
Postat av: Pia

Jättefint! Vilken effekt det blev av stämpeln....WOW!

2008-04-10 @ 15:30:32
URL: http://www.piakron.blogg.se
Postat av: Linda

Vad kul att ni gillade artikeln!

Jag är själv sugen på att testa mera på chipboard. Gärna ihop med embossning.. Men jag tycker att det är svårt att hitta chipboard som passar när man gör kort!

2008-04-10 @ 17:05:50
URL: http://lindaspysselblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0