Leka med akrylfärg och bubbelplast

Kombinationen bubbelplast och akrylfärg har blivit en trend och det tog ett tag innan jag testade men när jag väl gjort det insåg jag att det fanns ju en massa kul att göra med dem. Här ska jag visa hur man kan använda det ihop med schabloner.

image102

Här valde jag att göra ett hjärta, jag visste vilka bilder jag skulle ha men var inte helt säker på vilket mönsterpapper jag skulle ha eller placeringen så jag valde att göra ett stort hjärta som jag klippte ut i den storleken jag ville ha, man kan ju också bara stämpla en del av pappret.

image103

Jag använder alltid stöpplar när jag målar med akrylfärg, gillar dem skarpt, måla med akrylfärg så det täcker bubblorna, men lämna omålat runt kanterna på plasten så du har något att hålla i när du vänder plasten för att stämpla.

image104

Sen är det bara att vända på plasten och stämpla, vända tillbaka plasten, måla på med mer färg och vända tills man täckt den ytan man vill ha täckt av "bubblor"

image105

...och så här vart pappret när jag stämplat klart och tagit bort schablonen.

image106

Här är mitt färdiga alster, valde att jobba utifrån skissen på min blogg som var en utmaning till mina kära DT-kompisar. Valde att stärka hjärtat lite med att rita en söm runt det......
Jag hoppas att detta ger er lite insperation att testa att leka lite, här har jag gjort en annan LO med bubblor under en overlayplast.

image107

Nya härliga akrylfärger hittar ni i webshoppen!
/LenaS

Kommentarer
Postat av: Linda

Otroligt fint!! :D

2008-04-06 @ 07:56:32
URL: http://lindaspysselblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0