Månadspaket September

Så var det åter dags för månadpaketen att komma igång, denna gång var det Maja Designs skolstart (underbara papper), Bazzill cardstock, band och "blommor med knappar" med i paketet.

/LenaS


Den stora blå blomman kommer från mina egna gömmor men flossen och alfabetet som är QK dragonfly och de finns att köpa i webbutiken



Punchinellan, filtbandet och fjärilen som är en QK dies är från min egen samling, alfabetet är också ett QK alfabete, Rollerskate som finns att köpa i webbutiken.



De blå blommorna finns att köpa separat i webbutiken (Prima), knapparna är från egna gömmor och alfabetet är ett QK Aquarius som finns i webbutiken. Till stjärnan har jag använt en av barnens pärlplattor som mall, den blötte jag pappret och skrynklade det innan jag gick loss med en fluid chalk över den.

/ LenaS

Här kommer fler alster skapade med Maja Design papperna SKOLSTART:



Jag gillar den lite "shabbiga" stilen så här har jag edgat kanterna och även rivit in lite så att det gröna sifferpappret syns lite här och där. Chipboard bokstäverna ingår inte i månadspaketet men går att köpa i webshopen.
Tryckte ut ett ark från en gammal läsebok från nätet och inkade till lite för att få ett gammalt intryck.
Journaling skrivet med vit penna på svart CS ska symbolisera griffeltavla.
Klockan är från Heidi Swapp kollektion och är från privata gömmor.



Här har jag altrat ett pennskrin. Blommor från Prima och tags från Kimberly Polosons finns i webshopen, övriga dekos är från mina privata gömmor.



Sist ut idag är en egentillverkad låda som jag altrat. Runt om lådan har jag satt chipboardbokstäver från Lil Davis, som finns i webshopen.(EMMA.) Dessa har jag sedan målat med akrylfärg och glitterlim.
Band och blommor från Prima finns i webshopen, övriga dekos är privata.

Lite detaljbilder:

  

Är det någon som är nyfiken på hur lådan tillverkas???
Om du köper månadspaketet följer det med en beskrivning.

Kram från Christel

Scrappa på!

Kommentarer
Postat av: Lene Kristensen

Åh så underbar en låda! och vilka härliga Lo!

Jätte fina papper...

Kram Lene

2008-08-31 @ 17:36:33
URL: http://leneskortblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0