Att färglägga med vattenlösliga tuschpennor

Lite så här inför stämpelkursen, så tänkte jag lägga ut en liten artikel ang hur man använder sig av Vattenlösliga tuschpennor när man färglägger.
Det finns många sätt men detta är en av dem.
Pennorna som jag har använd heter Whispers Strokes och kommer i paket om 12 pennor och finns i webbutiken under pennor.
Jag har använt pennor ifrån båda paketen.

Bild 1:
Jag börjar med att lägga ett grundlager av färg.
Jag skulle rekommendera att använda akvarellpapper när man färglägger med
dessa pennor. Jag testade på ett annat papper men det blev inte bra.
Speciellt om man ska det hela ett steg längre och lägga till extra vatten.

Har lagt på ett grundlager med färg och lite skuggor med samma färg

Lagt på mer skuggor men med en ny färg nu.

Har färglagt anskitet och försöker här lägga på lite "skuggor" i ansiktet men det inser att det inte är bra att göra så.
Det blir för kladdigt liksom.
Så jag slänger denna versionen och....

Så här blir det i slutändan med torrchalk istället på kinderna.
Den vita penna som jag har använt finns med i shoppen.





EDIT Här kommer kortet med gjort med stämpelmotivet ovan.

Allt är målad med tuschpennorna, stämplarna är privata, och kram är BG stickers, jag vet inte om grodan har dem med. Resten är ifrån grodan.

//Linda

Kommentarer
Postat av: Christel

Ser fram emot kursen den 24:e. Kommer att bli jättekul! Längtar.

2008-05-18 @ 23:26:32
URL: http://www.christelscrappar.blogg.se
Postat av: Christel

Hej igen!
Har lite dålig koll på datum!!! Kursen är ju inte förrän den 31:e. Ha, ha var nog ett önsketänkande att den skulle va tidigare.

2008-05-18 @ 23:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0