Fixa egna väggordscitat!

Just nu är det trendigt med väggord/citat på väggarna i hemmet och visste ni att detta kan man fixa själv med hjälp av sina stansverktyg och självhäftande vinyl ( QK säljer på rulle i många olika färger). Att man kan göra detta med QK Sillhouette har ju varit ganska inne ett tag men det funkar även att göra med tex QK Revulotion eller Cuttlebug också. Man stansar som man brukar men istället för papper så använder man självhäftande vinyl. Min äldsta dotter är helt såld på "Twillight" och håller på att göra en fondvägg med en massa små citat från böckerna. Hon har använt en massa olika fonter och så här ser det ut;


Man kan också använda stämplar och akrylfärg som jag gjort ovan vår säng, jag har använt mina foamstamps från Making memories, jag har också använt dessa till att stämpla på tex kuddar med textilfärg.



Jag gillar att hitta fler användningsområden för mina scrapsaker och här är några exempel.

/LenaS

Kommentarer
Postat av: Mich

Prachtig he, die muren met een tekst op. Ik hou er enorm van !!

2009-04-18 @ 09:48:58
URL: http://michdg.blogspot.com
Postat av: Christel

WOW! Vad snyggt!!!!!

2009-04-18 @ 11:15:07
URL: http://christelscrappar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0