En liten rapport om Astrid Lindgrens Värld

Vilka härliga dagar det har varit, jag blev som barn på nytt. Marlon njöt i fulla drag. Jag blev verkligen överraskad hur fint det har blivit, jag kan varmt rekommendera ett besök där.En massa kort tog vi, förhoppningsvis blir det ett minnesalbum till Marlon så småningom.
Vi började med en liten fikapaus på vägen upp:



Väl framme så var vi först in i Tant Bergs hus och hittade en hemlig genomgång i staketet till Lottas hus. Farmor fick ställa upp och krypa igenom oxå, så jag fick mig en massa träning på köpet.
Karlssons tak var nästa projekt, fast jag klättrade inte upp på taket.
De små teaterpjäsar som spelas upp av de olika rollfigurer är verkligen ett måste.
Här var det Världens bästa och vackraste Karlsson himself:



Så här roligt tyckte Marlon det var



nej men titta, de andra skrattar knappast, härligt att se Marlon släpper loss.

Snickarboan skulle ju testas oxå



Och ännu mer träning fick jag när jag blev utsedd att tävla i veva upp en bro så Pippi kunde styra sitt nya piratskepp HoppeTossa igenom.



och ja det är den vänstra delen jag har hand om.

Många fler, spännande och farliga äventyr var vi med om, men vi kunde känna oss trygga, vi hadde ju Kling med oss hela tiden



Nu är semestern slut, en spännande höst väntar oss.
Mer om höstens aktiviteter kommer snart.

Kram, Lucienne






Kommentarer
Postat av: Susanne F

Vad rolig att ni hade det bra , fina kort det blev.

Vi syns imorgon kl 12.00.



Kram Susanne

2009-08-20 @ 16:49:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0