Gästdesigner MONICA ERIKSSON



www.linalottascrappar.blogspot.com

Bor: i ett grönt litet hus i Timrå.

Familj: Liten Ville på 3.5 år och sambo Håkan.

När jag inte scrappar arbetar jag som administratör och tillbringar den mesta av min lediga tid med att busa så mycket som möjligt med min son. Övrig tid försöker jag viga åt en eller annan kvällspromenad - ett toppensätt att umgås med vänner och få lite motion på kuppen!

Jag började med scrapbooking i samband med att min son kom till världen för ungefär 3 år sedan. Det började med att en god vän visade mig vägen till "scrapträsket" och jag var inte svårövertalad.

Att scrappa är min "egentid". När sonen somnat sätter jag mig mer än gärna i min egen vrå och pysslar. Det får mig att slappna av och göra något som jag verkligen tycker om. Passar också på att sända en stor kram till alla goda vänner som jag faktiskt har fått tack vare denna underbara hobby. 

Vanligen scrappar jag LO:s som mestadels handlar om min lille pojk i olika sammanhang. Jag gillar journaling och vill att mina sidor ska berätta en liten historia om något som hänt. Men på sistone har jag även gjort ett och annat kort.

Jag blir inspirerad av fina papper, fina mönster, saker som hänt och de perfekta korten. Ute i nätrymden finns det också så otroligt mycket fint att titta på och få inspiration av.

Min scrapstil måste jag beskriva som "glad och mycket". Jag gillar färger, mönster och blandar gärna både det ena och det andra. Dekorationer kan jag inte få nog av och har svårt att begränsa mig. Jag har ingen favoritfärg men gillar många av de "retromönster" som finns ute nu.

När jag kör fast brukar jag försöka lägga projketet åt sidan, låta det vila till sig över natten och göra något annat under tiden.

En favoritscrappryl som jag inte klarar mig utan just nu är den nya
edge-scrapern - konstigt nog relativt nyinköpt men jag fattar inte hur jag klarade mig innan samt de nya distressdynorna.

Jag önskar att jag kunde lära mig mer inom fotografering, lära mig kameran mer och få ett riktigt redigeringsprogram i datorn och lära mig det. Finns ju så otroligt mycket fint man kan göra och ett fint foto är halva lo:n tycker jag.

Jag fick ett skojjigt gäst dt paket innehållande papper från den nya lime rickey serien från basicgrey och resultatet blev en galen LO och två kort.

"En liten båt "

En LO i underbart glada färger där jag fått använda papper från lime rickey igen. Jag har klippt en ram från papperet tutti frutti och låtit stämpla sången "en liten båt blir ofta våt om mangen när det stänker" i varje ruta.En galen mask gjorde jag av en av en orange piprensare, glasspinnar fick bli en skylt som jag stämplat på. Band, papper och brads finns hos Grodan. Hink och miniblommorna är privata.





"grönt hipp hipp hurra kort"

Ett litet kuvert-kort där jag har använt papper från den nya lime rickey serien. Papperet med de tokiga fåglarna heter howdy doody och finns hos Grodans scrapgarden och det gör även det gröna bandet med rutmönster och de snygga blommorna från Prima. Pärlorna och stämpeln är från egna gömmor.



"orangefärgat hipp hipp hurra kort"

Ett litet vik-ut kort i ny tappning för min del där jag använt lime rickeypapperet tart & tiny och orange creame från basic grey.
Alla papper och den fina gula swirlen på kortets insida finns hos Grodan. Stämpeln är från egna gömmor. Kaninen i filt på framsidan kommer från en "bebismobil" som jag fyndat på en loppmarknad och sparat "godbitarna". 





Många kramar från Monica och tack för chansen att få göra ett gäst inhopp hos Er på Grodans scrapgarden. Jag har haft jättekul!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad fint det blev Monica, men blir så glad av titta på dina alster. Det är nog precis så dem har tänkt sig på BG.

Lucienne

2009-08-12 @ 15:26:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0