The Ultimate PRO

Jag har lånat hem en ny maskin från Grodans scrapgarden som heter  " The Ultimate Pro " från Crafter`s Companion för att prova på att göra en av de olika produkterna som maskinen tillhandahåller.  



                          


                      

Jag valde att prova och visa hur man gör en handväska med sedelkuvert inuti. Materialet man behöver består av ett ark i  A4 format i typ cardstock för styvhetens skull samt ett ark tunnare papper i måttet 20 X 20 cm gärna tvåfärgat.

Man börjar med att vika A4 på mitten (finns utsatt på maskinen) därefter lägger jag arket med den vikna sidan ned mot kanten för att göra de dubbla markeringarna som finns på maskinen. Sedan vänder man på kortet för att där markera den nedre dubbellinjen. Där efter klipper man bort den bit som är över markeringen.
Efter detta markerar man på locket med hjälp av markeringen " Gatefold" på maskinen från dessa markeringar drar man sedan diagonalt ned mot mitten på båda sidor. Sedan klipps dessa hörnor bort på båda sidor av kortet.

      
 Vill man sedan så kan man embossa kortet för att få ytterligare dekoration, nu börjar det ta form och likna en handväska mer och mer.
                                                                            
                                                                                         


Så var det dags att börja med kuvertet till insidan, man startar med att vika diagonalt på båda hållen,

                                                                                                 

Därefter viker man på mitten igen för att slutligen vika det  så det ser ut som en trekant.

                                                                            
    

Sen viker man in de båda nedre hörnen på trekanten mot mitten så att de möts.

                                                                                               


Man tar sedan och viker in flikarna så att det bildas ett draperat kuvert. Sista momentet består av att man klistrar fast kuvertet i väskan , sen är det bara att fritt dekorera väskan efter eget tycke och smak.


                                                                                   
                              


Min färdiga väska blev så här......

                                                                             


Produkten har en uppsjö av olika möjligheter och jag kan varmt rekomendera er att prova den. Har listat lite av vad man kan använda den till
 
  • Olika askar
  • Olika kuvert
  • Dekorativ embossing
  • Popuppkort
  • Rosettbindning m.m
                                                                              
                                                                           Mvh Sanna Orrgren






Kommentarer
Postat av: Christel

Åh, vad bra! Då kanske jag kan komma igång och använda min oxå lite... Har bara testat att göra kuvert än så länge men denna väska såg ju jätteläcker ut!

2009-08-04 @ 20:34:06
URL: http://christelscrappar.blogg.se/
Postat av: Erica

Ja den är jätte bra har haft min väldigt länge :d Och därmed har jag haft mycket nytta av den :D

2009-08-04 @ 23:46:19
URL: http://faithhopeaandlove.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0