Gästdesigner Ulrika Lindbom



Namn Ulrika Lindbom

Blogg http://sweetsweede.blogg.se

Var bor du Ånge

Ev. familj Gift med Johan, sonen Hampus och ett barn på väg. Taxen Idefix.

 Vad gör du när du inte scrappar? Jobbar som trafikledare på Banverket. Reser gärna, t ex i USA. Läser mycket böcker, gärna självbiografier. Umgås med vänner. Det blir en del tid framför datorn för att surfa på ett par pysselforum samt div. pyssliga bloggar.
  

Scrapfakta:


När började du scrappa?/ skapa kort? Scrappat sedan 1998 och kortmakat sedan 2002.


Varför fastnade du för just denna hobby? Jag fick min första kamera när jag var 9 och ända sedan dess har jag varit noga med att sätta in mina foton i album. När jag var 19 såg jag ett album som min kompis gjort med svarta sidor där hon satt in foton och skrivit med silverpenna och då blev jag helt såld på det. 1998 flyttade jag till USA och jobbade som barnflicka ett år och det var där jag kom i kontakt med scrapbooking på riktigt. Det är en härlig hobby och ett utmärkt sätt att bevara foton och minnen.


Vad ger dig denna hobby? Jag har lärt känna många trevliga och kreativa människor runt om i Sverige, personer som jag förmodligen aldrig skulle träffat annars. Att pyssla är min avslappning liksom vissa kanske sätter sig vid tv:n en stund.


Vad inspirerar dig? Nätet är en stor inspirationskälla, alla forum och bloggar där man kan hämta inspiration.


Vad scrappar du om? / vilken sorts kort gör du? Jag scrappar mest om min son Hampus. Kort blir det lite allt möjligt, till födelsedagar, välkommen till världen, tack-kort, och snart julkort etc.


Hur vill du beskriva din scrap- / kort- stil? Enkel, gärna flera olika papper, ganska sparsamt med dekorationer. Jag har snöat in lite på att använda min QK till rubriker/titel och jobbar på att använda annat, t ex thickers, andra stickers etc.


Favoritfärger? Blå i alla nyanser.


Vad gör du när du "kör fast"? Surfar runt och leta inspiration och idéer på bloggar, skapar efter skisser.


Vilken är din favorit-scrappryl? Min rosa squeeze tång från Quickutz.


Vad önskar du dig inom scrapbooking? En Silhouette från Quickutz vore roligt att leka med. Mer tid att sitta och pyssla vore också kanon, det är en stor bristvara hemma hos mig.

Tack-kort:

Papper från Bazzzill och Chatterbox: Fabulous Vintage och Fabulous Glossy Vintage.

Blommor och band. Bazzill paper flowers (lövet på baksidan).

Privat: Clears stamps från Artemio, thickers Daiquiri från American Crafts.






I leksakslådan:

Papper från Bazzill och Basic Grey Lime Rickey: Hoboken, Cherry cola, Sarsaparilla.

Band.

Privat: Quickutz Katie Classic, Quickutz die jacks, häftapparat.




Mosters gotroll:

Papper från Bazzill och Basic Grey: Hoboken, Sarsaparilla.

Lime Rickey Brads

Privat: Quickutz Studio Classic



Kommentarer
Postat av: Lucienne

Välkommen som gästdesigner hos oss.

Sååå fiint du har förvandlat paketet till alster. Det tackar jag för. Hoppas att du fortsätter att skicka in alster till Grodans utmaningar och tävlingar här i bloggen.

Lucienne

2009-07-31 @ 08:42:41
Postat av: Tettiz

Underbara layouter!!! :D

2009-07-31 @ 10:58:29
URL: http://tettiz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0