Göra skyltar med QK giftset "Reuse"



När jag fick detta underbara kit i mina händer kände jag direkt att jag vill göra lite skyltar av diesen och har ni sett vilka underbara färger det är på diesen i dessa giftsets, i detta så var de så vårigt gröna.

Jag valde att göra skyltar med några av dessa roliga diesen och tänkte lite snabbt visa lite hur jag gjorde.



Jag började med att skära ut papper dels ett papper som jag ska ha som bas och sen ett lite större papper som jag ska ha som "ram" bakom.



Därefter kom jag på att jag ville ha denna återvinningssymbolen i ena hörnet och istället för att stansa ut dem att att klistra ovan pappret stansade jag ut i mitt baspapper och med CC dies tycker jag det är ganska lätt att få det på rätt plats, det är lite svårare att göra detta med de diesen som ligger på plattor.



Därefter valde jag att klippa till papper och sätta på baksidan av pappret.....



....och så här vart det när det blev klart. jag valde att strecka kanterna runt symbolerna för att stärka dem lite, det syns på en senare bild.



Eftersom jag ska ha denna skylten till våra pant burkar/flaskor valde jag att stansa ut en vagn med burkar och flaskor som jag sen monterar på 3D-kuddar för att ge skylten lite mer effekt.



Här är min färdiga skylt, "pant" är utstansat med det fina alfabetet som följde med kitet och sen har jag satt MMs alpha tinys under och skylten kommer att hamna på väggen över vår burk/flasåtervinningskasse.

Jag gjorde även några andra skyltar att sätta i våra kryddväxter och de ser ut så här och ska man ha dem utomhus så behöver dem lamineras först, jag kommer att ha mina på vår inglasade balkong.



/LenaS

Kommentarer
Postat av: Mich

Hoi Lucienne,



Ik zag dat je even was langs geweest op mijn blog. Bedankt daarvoor, dat deed me veel plezier !!



Ik hoop dat je ondertussen al helemaal ingeburgerd bent in je nieuwe winkel en dat je het er fijn werken vindt.



Groeten vanaan de andere kant van Zweden ;-))

2009-05-19 @ 09:02:17
URL: http://michdg.blogspot.com
Postat av: Mich

Vilka underbara skyltar mellan alla kryddor, jag gillar detta !!!

2009-05-19 @ 09:03:18
URL: http://michdg.blogspot.com
Postat av: Linda

Helt underbara skyltar Lena!!

2009-05-20 @ 10:42:03
URL: http://lindasysselblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0