Gästdesigner Gunilla Lane

Gunilla valde att dela sitt DT paket med hennes vän Johanna, Vilken härlig vän hon är!

 

Namn: Gunilla Lane och min kompis Johanna V Nordh
           Honeysuckle är Gunillas "andra" namn

Blogg: http://honeysuckle.bloggsida.se

Var bor du: i Karlshamn med omnejd

Familj: Gunilla har mambo, särbo, 3 utflugna barn och 3 barnbarn. Johanna har man och son.

Vad gör du när du inte scrappar?
jobbar, dansar folkdans och allt inom pyssel (väver, pergamano, stickar osv.) detta gäller oss båda


Scrapfakta:

När började du scrappa?
började göra kort strax efter julen 2006 och Johanna för snart 2 år sedan

Varför fastnade du för just denna hobby?
fick en julklapp av min yngsta dotter ett start-kit med allehanda tillhörigheter att göra kort/scrappa och sedan var jag fast, den bara växer och växer men jag har ännu inte fastnat för LO. Johanna blev influrerad av Gunilla och eftersom hon alltid har pysslat var inte steget långt til korten. Fast LO gör inte Johanna heller, än.

Vad ger dig denna hobby?
tillfredsställelse av att få vara kreativ

Vad inspirerar dig?
bilder av allt, färgsammansättningar och form som vi ser någonstans

Vad scrappar du om?
helst 15x15, gör alla de sorter och i alla de färger, utmaningen består i att få till det som jag vill eller som den som beställer kortet av mig vill ha

Hur vill du beskriva din scrapstil?
ganska rena kort, även om vi beundrar de som kan få till det med massor av smått på, vi önskar vi kunde det också så detta jobbar vi på men för det mesta  gillar både Johanna och jag rena kort

Favoritfärger?
Gunilla gillar grönt och rosa för tillfället, annars gillar hon alla färger och det syns på hennes blogg, hon gör kort i alla färger. Det sista gäller för Johanna också men hon gillar mest blått.

Vad gör du när du ”kör fast”?
Gunilla går ut och tittar på andras bloggar eller städar i mitt scrap-rum (ja jag har ett helt rum med scrapsaker i, kan bli lite kaos om vi får gäster som behöver en säng för den står i det rummet!!).
Johanna går från sitt rum och gör något helt annat. Johanna har också ett scraprum men det delar hon med sin man som binder helt underbara färggranna flugor.

Vilken är din favorit-scrappryl?
glitterstickles hitintills men glittersprayen som vi köpte på Grodans scrap-träff från Reprint är under uppsegling. Det som är en stor sak är alla fina stämplar, gärna som inte är så vanliga, vi köper gärna från UK.

Vad önskar du dig inom scrapbooking?
Gunillas önskning är att Revolution hade en bredare platta, nu kan jag inte köra alla dies som jag vill, undrar hur bred en Epic är, kanske kan jag önska den i julklapp!! Johannas önskning mera plats och mer tid.

I mitt dt-paket från Grodans fanns papper från Grodans och jag har använt mig av allt. Röd, ljusblå och brun cardstock. Övriga papper från Pinkpaislee Mistletoe & Co. collection.

Till Peace & Joy använde jag röd cardstock, till utsidan Santa's workshop och motstående sida. Etikett av Paislee postcards på North Pole. Omknutet med ett rött band. Inuti ännu en etikett och en stämpel "Santa's little helper" från Sugar Nellie (är ej säker på konstnärens namn) målad med Promarkers och glitterstickles. Monterad på Naughty or Nice med ram av Spellbinders. Blommorna är från mina gömmor men jag har använt sprayet från Reprint på dem innan jag satte dit dem. Stämplat God Jul på den högra fliken med plats för kortgivaren att skriva mer.








Till nästa kort använde jag brun cardstock, Joyeux Noel som botten, dubbla etiketter av baksidan av  Naught or Nice och Santa's workshop som jag stansade ut och klistrade min stämpel på baksidan av North Pole. Stämpel "Mistletoe" från Sugar Nelli färglagd med Promarkers. Det vinröda bandet med blommorna från paketet ditressade och sedan rosor på toppen plus några löv från lådan. Den ovala stämpel klippte jag ut från arket Paislee Postccards.








Till sist blev det en LO!! På den ljusblå cardstocken satte jag den fina Reindeer Games och eftersom Johanna och jag möttes genom folkdansen tyckte jag det var ett fint motiv. Vi träffas numera både på dans, vävningen och scrappa tillsammans. Ett varsitt foto och en swirl gjord för hand som Pia lärde ut på träffen. Blommor och blad från gömmorna och spetsen är en handknypplad "spindel med sockerudd" som jag knypplat och som finns på de flesta damers Blekingedräkt. Ramarna runt korten är från julutgåvan från Quickutz 2008.



Johanna gjorde ett kuvertkort som vi lärde oss på scrapträffen. De fina blommorna målade hon med det blå glitterstickles som kom i paketet.



Även Johanna gjorde ett kort på röd cardstock och hon använde också en stämple från Sugar Nellie, " Poinsettia" som målades med Promarkers. Papper som användes var Santa's workshop och Naughty or Nice. Här satte hon de små etiketterna med en blå brad. Etikett från arket Paislee Postcards.



/ Gunilla & Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0