Gästdesigner Sophia Breiler

Namn:
Sophia, men de flesta kallar mig bara Fia, men på nätet kallar jag mig för Fialia.

Blogg:
http://scrappa.blogg.se

Var bor du:
Jag bor i Höllviken precis vid havet tillsammans med min man och våra tvillingar Ella och Vincent som snart fyller sex år.

Vad gör du när du inte scrappar?
När jag inte scrappar tycker jag om att umgås med min familj, fixa i huset, gå långa promenader och fotografera.

Scrapfakta:

När började du scrappa?
Jag började scrappa för snart fyra år sen.

Varför fastnade du för just denna hobby?
Jag har alltid älskat papper och pennor i alla former, jag kan dock inte rita eller måla så när jag hittade scrapbookingen så var det som att hitta hem.

Vad ger dig denna hobby?
Jag älskar att bevara minnen och att samtidigt få vara kreativ är den perfekta kombinationen för mig. Dessutom har jag fått många riktigt goda vänner genom hobbyn, på både nära håll och lite längre bort.

Vad inspirerar dig?
Jag  älskar att surfa runt i andras bloggar och insupa inspiration. Jag tycker också om utmaningar av olika sort, skisser eller materialutmaningar är det som triggar mig bäst.

Vad scrappar du om?
Jag scrappar mest om mina barn och vår vardag tillsammans. Saker som jag vill komma ihåg i framtiden.

Hur vill du beskriva din scrapstil?
Jag scrappar ganska enkelt och grafiskt och sparsmakat dekorerat. Layout är viktigt för mig och även typografi. 

Favoritfärger?
Jag gillar rena färger, eller eg alla färger, utom möjligtvis rosa och lila, de kan jag inte scrappa i. Gillar dock bäst svart, vitt eller kraft som bas.

Vad gör du när du ”kör fast”?
Antingen tvingar jag mig själv att scrappa, eller så låter jag det helt vara och tittar på film, umgås med familjen och skiter helt enkelt i att scrappa. Då brukar det lossna.

Vilken är din favorit-scrappryl?
Mina quickutzalfabet! Om det nu kan räknas som EN pryl.

Vad önskar du dig inom scrapbooking?
Mer tid. 

Förra veckan fick jag ett helt underbart DT-paket av Lucienne på Grodans Scrapgarden. Jag älskar Pink Paislee och de här papperna passade mig som handen i handsken. Dova men vackra färger som passade mig precis. Jag har gjort tre layouter och tre kort med kitet.

strandpromenad:

Jag älskar det här fotot på min man och min son när de kommer upp från stranden. Det är sensommar och vi är ute på en härlig promenad på kvällen. De ljusblåa tonerna passade perfekt till stämningen och det vinröda utgör en snygg kontrast.



Jag har stansat titeln i mörkblå cardstock som jag sen har satt distress stickles på. Det är lite annorlunda mot vanlig stickles, det är mer glitterplättar än glitterflagor. Supersnyggt att sätta på titeln för att få den att poppa ut lite. På de små bokstavsstickersarna har jag satt 3dlack.



söt som socker:

Jag gillar runda papper, men ibland tycker jag att det är svårt att scrappa en helt rund layout. Därför gillar jag att skära av en del av cirkeln och scrappa på det som är kvar. En sak jag gillar med Pink Paislees serier är att det ofta finns ett ark med journalingrutor färdiga att använda. Här har jag använt en av dem.



Jag har använt vanligt glitterlim på den här titeln för att få den att synas lite mer.



bitar av turkiet:

Min man och jag åkte till Turkiet i somras och jag hade massor av bilder kvar från den resan. Alla var inte helt lyckade men jag ville ändå scrappa dem. På många av dem var motiven för små för att kunna scrappas på en layout ensamma. Därför skar jag ner dem till kvadrater och gjorde ett rutmönster tillsammans med lika stora rutor av de mönstrade papperna. Ett perfekt sätt att göra av med både halvdåliga foton och pappersspill.



Jag har ritat med svart penna runt bokstavsstickersarna för att få dem att synas mot bakgrunden.



Av pappersspillet och några journalingrutorna gjorde jag tre snabba julkort. Det är skönt att vara ute i god tid.







Stort tack till Katleen och Lucienne för förtroendet och ett underbart paket!

/Fia 


Kommentarer
Postat av: Lucienne

Tack för så fina alster Fia.Vi ser framemot att du deltar igen i våra tävlingar.

2009-11-04 @ 11:19:23
Postat av: K8an

Vilket kanon jobb du gjort!!

2009-11-04 @ 11:43:28
URL: http://imingarderob.blogg.se/
Postat av: Pia

Jättefina grejor som du har gjort...Min favvis är promenad,, underbara färger...

Kram Pia

2009-11-04 @ 13:44:36
URL: http://piakron.blogg.se/
Postat av: Gunilla

helt underbara LO och "snabba kort"!! Och att läsa om hur du tänkte, gillar det skarpt. Hoppas få se mer i framtiden.

2009-11-05 @ 07:10:51
URL: http://honeysuckle.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0