Skapa med löst glitter

På hösten brukar jag använda mer och mer glitter ju närmre jul det kommer. Idag tänkte jag visa några exempel på hur man kan skapa med löst glitter.

Till exempel 1 har jag använt: stickles (glitterlim), tre olika blommor, Pink Paislee Pixee Stix (löst glitter) och en limpenna.


Börja med att stryka limpennan på den vita blomman och häll sedan på löst glitter. Det blir oftast för mycket glitter, men det är bara att skaka av, samla ihop och hälla tillbaka i röret. Stryk ett tunnt lager stickles (glitterlim) på de övriga blommorna. (Klicka på de små bilderna för att se dem större)


När blommorna torkat satte jag ihop dem och använde som dekoration på ett vinterkort.


Exempel 2: en liten kortstomme, dubbelhäftande tejp, sax, Pink Paislee Pixee Stix och 3D-lack.


Jag klippte en liten remsa dubbelhäftande tejp och fäste direkt på kortstommen. Är man bättre på att använda sax än vad jag är så kan remsan lätt förvandlas till valfri form. Sedan hällde jag glitter direkt på remsan, men det blev lite snålt med glitter i ett par hörnor, då fick jag en idé! Efter att ha skakat av det gröna glittret hällde jag på lite turkost glitter. När jag skakat av allt överflödigt glitter tog jag 3D-lack över hela remsan. Dels för att det blir läckert blankt och upphöjt, men också för att skydda så glittret inte ramlar bort.



Och så här blev det när 3D-lacket torkat, på blomman och den lilla braden har jag lagt på ett lager stickles.


Exempel 3: 3D-lack, Pink Paislee Pixie Stix, en brad


Lägg ett tunnt lager 3D-lack på din brad och häll sedan på glitter. När glittret har torkat in i  ordentligt, lägg på ett lager till med 3D-lack för att få en jämn och blank yta. Glöm inte att låta det torka ordentligt innan du använder din brad.


Jag la ett tunnt lager stickles på blommans blad innan jag satte braden i mitten.


Resultatet blev tre väldigt glittriga kort.


Löst glitter, stickles, blommor, brads, limpenna osv hittar du i webbutiken.

Nu har jag glitter i hela huset, får väl se det som lite tidigt julpynt!

/ Sanna liljan_

Kommentarer
Postat av: Katleen

3D lack måste jag ju skafa mig!!!

2009-10-12 @ 11:59:08
Postat av: Anonym

härligt Sanna.

Lucienne

2009-10-13 @ 01:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0