Basic Grey - Eskimo Kisses

Jag har skapat med riktigt fina papper från Basic Greys serie Eskimo Kisses. Söta papper i mjuka färger som man kan använda till det mesta. Med i paketet låg också helt underbart julstämpelset från Reprint och fina juliga band. Genast jag såg papprena blev jag sugen på att göra julkort så här kommer tre sådana:



Ett julkort i modernt stuk. Granen tilltalar verkligen mig som gillar raka linjer. Massor med stickles bildar glitter på granarna.


Jag gillar att det inte är traditionella julfärger i denna pappersserie, det blir en utmaning att få till en julig känsla.


Här har jag använt stämpeln kommer från Reprint, en tag, band, glitterlim, ett par blommor, en underbar miniros och min nya favorit: lövformade pins från Maya Road.


Jag gillar att använda tags på kort, man kan dekorera dem på tusen olika sätt. Här blev det enkelt med den fina GodJul-stämpeln och sen poststämpeln på den lilla fickan där tagen har sin plats.


Detta pappret tyckte jag var så fint, men lite svårt att få med på ett kort utan att dölja det söta men ganska stora mönstret. Istället slog jag in en liten julklapp med pappret som jag matchade med ett småmönstrat, vit cardstock, ett band, massor med glitterlim och så en GodJulstämpel på det.

Förresten! Visste du att det är World Card Making Day på lördag? Håll ögonen öppna, det kommer att hända grejer här i bloggen!

Tack för titten!
/ Sanna liljan_

Kommentarer
Postat av: Christel

Jättefina alster!

2009-09-30 @ 19:29:47
URL: http://christelscrappar.blogg.se/
Postat av: Katleen

Såå fina kort!!!

2009-10-01 @ 07:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0