Kort av Annelie W. och Lucienne

Hejsan allihopa,
Annelie är en sprudlandes glad tjej som älskar att skapa. Hon gick på en nybörjarekurs hos mig för ungefär 2 år sedan.
Annelie gjorde först en hel del LO`s, jag tror att hon har hunnit med 2 album och lite till.
Efter en paus på ett halvt år kanske har hon nu börjat igen.Den första timme var hon  liiiiite ringrostig men sen släppte hon loss och skapade ett kort. Hon utgick från Grodans nya mottot: använd allt som finns i pappret. Det var så härligt att se resultatet och jag vill gärna visa det för er:





På närbilden syns det att Annelie har klippt ut olika fjärillar från pappret och monterad dem med 3-d resultat.

Själv har jag en hel del kära som fyller år på löpande band, inom en 14 dagars period. Jag har tyvääääärrr inte hunnit skapa nåt till alla, men till de minsta, som gillar att fira sin födelsedag, är det ju ett måste. Till Marlon skapade jag ett kort ur papper från DCWV. Det var bara gjord för en kille som älskar att spela dataspel.


Kortets utsidan är 1 12x12 papper, vikningen har jag anpassad så papprets mönster kommer till sin rätt. Nedersta delen av pappret skar jag bort och återanvända det mesta av det genom att klippa ut figuren, som den överste gröna randen, som går runt hela kortet, fäst den med 3-d kuddar och så återfick jag nästan papprets ursprung fast till måtten som passar ett kort. Resterna med rutor passade utmärkt till att stansa ut MARLON.



DCWV papprena är kraftiga och behöver nåt för att inte kortet skall öpnna sig hela tiden. Det löste jag med att en turkos CS remsa åkte igenom veckapparaten, en kul leksak, och fäste ihop remsan som en ring. Ytterliggare en figur av det mönstrade pappret klipptes ut och anvåndes som pil till 5:an som är förstås födelsedagsbarnets siffra. Tänk att vårt lilla barnbarn redan fyllde 5.



Insidan av kortet skulle ju gå i samma stil, det rutiga pappret gjorde det väldigt lätt för mig att skriva fint och alla bokstäver lika stora, så det passade mig alldelles utmärkt.

Ha det så bra,
kramar Lucienne 



Kommentarer
Postat av: Lilo

Vilka fina kort! Båda två! Ett romantiskt tjusigt och ett coolt för en tuff liten kille. =)

2010-04-21 @ 11:06:52
URL: http://liloscrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0