Får jag presentera DT Lilo

OOOOHHHH vad vi är glada............... för ett litet tag sen kom jag i kontakt med Lilo genom sponsring av en tävling. Nu har jag den stora glädje att meddela Lilo blir DT hos Grodans. För många av er är Lilo icke okänd, hon har varit med ganska länge, jag beundrade hennes alster redan på den tiden jag själv var nybörjare.
 Lilo bor tyvär inte nära oss, fast inte i Paris som man kanske kunde tro när man tittar på bilden.....



Hos Grodans är det vanligt att ny DT presenterar sig själv genom att svara på några frågor, här kommer Lilo´s

Vem är du? 

Namn: Lilo Nippgen

Blogg:

http://liloscrap.blogspot.com

Var bor du:
Rönninge, söder om Stockholm

Ev. familj:
Man, två tonårsbarn, pudeln Laban och våra två undulater Mango och Molly som ofta förekommer på mina layouter.

Vad gör du när du inte scrappar?
Vilken konstig fråga. ;) Jag arbetar och sover. Virkar lite ibland. Umgås med familj och vänner. Men faktiskt har jag nästan alltid någon scrapidé i huvudet.

Scrapfakta:

 När började du scrappa?/ skapa kort?
Svårt att komma ihåg. Det fanns knappt scrapbooking i Sverige då. Jag tror det var i slutet av 90-talet.

Varför fastnade du för just denna hobby?
Jag har alltid pysslat mycket. Sytt mjuka djur, stickat och virkat, tecknat, målat krukor osv. Med scrapbookingen fick jag plats för minnen och fotografier, den hobbyn hade allt på något sätt!

Vad ger dig denna hobby?
Möjligheten att vara kreativ, avkoppling och dessutom många nya vänner som också scrappar.

Vad inspirerar dig?
Det mesta. Jag kan se en bild eller något mönster och få en idé. Jag ser ofta bilder jag vill fota. Om någon gör något kul tänker jag "Det skulle jag fota" och
så ser jag början till en layout framför mig.

Vad scrappar du om? / vilken sorts kort gör du?
Helst scrappar jag om mina barn. Men de har blivit så stora att man sällan lyckas fånga dem på bild. Så numera blir det ofta undulaterna som hittar på en hel del tokigheter.

 Hur vill du beskriva din scrap- / kort- stil?
Jag är nog lite föränderlig. Snappar upp vad andra gör och saker jag gillar och försöker få med det i min stil. Jag har ofta lite lager på lager och gillar att ha med en del detaljer och dekorationer, inte för enkelt alltså.

Favoritfärger?
Det vet jag inte om jag har några? Det där går i perioder och beror helt på vad jag ska scrappa om. 

Vad gör du när du ”kör fast”?
Då våndas jag! Vankar runt och irrar fast i tankarna på att jag "aldrig mer kommer kunna få till något". Som tur är brukar det bara hålla i sig några dagar, sedan börjar jag längta efter att få pyssla igen.

Vilken är din favorit-scrappryl?
Mönstrade papper

Vad önskar du dig inom scrapbooking?
Allt! Fniss... Nej, men jag ser faktiskt alltid saker jag skulle vilja ha!


och så fick Lilo själv välja några ur sina alster så vi får en liten aning om hennes stil, som jag gillar mycket.









Mycket fina alster, vi ser framemot många inspirerande alster från Lilo. Hjärtligt välkommen i gänget Lilo.

Lucienne

PS. Som ni har märkt har DT- Christel inte varit aktiv hos Grodans ett tag. Christel behöver stora och många utmaningar. vilket Grodans tyvär inte kan leva upp till i den utsträckning som hon har behov av. Christel  har dock lovat att gästa os då o då, det ser vi framemot. Jag vill passa på att önska Christel lycka till och tackar så mycket för allt du har gjort och inspirerat oss med.


Kommentarer
Postat av: Pia

Välkommen LILO!!! JAg är också en som har kikat och inspirerats av dina grejor...

Skall bli kul att lära känna dig lite mera,,,KRAM PIA

2010-02-05 @ 15:27:23
URL: http://piakron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0