Detta skapade gäst-DT Ulrika med Grodans material

Jag fick ett härligt kit i gula och gröna toner som gjorde mig glad och inspirerad! Jag har jobbat med den färgstarka men samtidigt söta serien Origins. I mitt kit fanns även vackra band och spets, söta gula rosor, blad och halvpärlor. Min första lo innehåller både lite ljuva inslag och kontraster med komik och svart färg.



Jag valde att lägga en gul cardstock i botten som får synas lite mellan de rivna kanterna. Jag har blandat gula rosor i två olika kulörer för att få en livfull känsla. En enkel och söt detalj är att knyta ett litet band runt spetsen vid rosorna.




Här har jag lagt till en stor blomma ur mitt egna förråd som är lite mer beige i tonen för att balansera det gula lite. Under blommorna har jag placerat lite olika blad från You do som finns i butiken. Även här har jag lekt med ett organza band från butiken. Alltihopa ramar in fotot fint!





Här syns den gula cardstocken igen och den vackra spetsen som fanns i mitt kit. Även i denna ändan fknöt jag ett band runt spetsen. Jag har även använt fina halvpärlor från Reprint som finns under Nyheter i butiken. Den lilla journlingtagen som är min privata hade hål under pärlorna som jag dolt på detta viset.




På nästa layout har jag använt pappret Paraffin som bas. Jag ville distressa kanterna ännu mer än de redan var så jag använde min blendning tool och färgen Peeled paint runt alla kanter. Jag har även sprayat med lite grön mist.




Här har jag klippt ut en ranka ur pappret Sea salt och rivit ytterligare en bit från baksidan av det pappret. Översta har jag satt en bit spets och så rosor och blad.




Man kan enkelt förvandla tags med en Distress Ink pad, mist och lite stämplar! Även bakom fotona har jag klippt ut en ranka och rivit en bit papper från Sea Salt. Lägg gärna märke till de små halvpärlorna!

 

Det var allt jag hade att visa! Jag tackar Lucienne och Grodans scrapgarden för förtroendet!

Och vi tackar Ulrika för att hon skapade så härliga alster och inspirerade oss.

Kram,
Lucienne


Kommentarer
Postat av: Erica

Såg jätte fint ut ... :)

2010-01-28 @ 11:55:10
URL: http://ericasscrapblogg.blogspot.com
Postat av: Christel

ÅHHHHH, vad snyggt! Gillar särskilt den översta lo:n där du rivit pappret och låter en gul kant av Cardstocken synas igenom.

2010-01-28 @ 13:38:09
URL: http://www.christelscrappar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0