Gäst DT Ulrika Blomfelt

Genom Grodans sponsring av SWESCRAPBLOGG kom jag i kontakt med Ulrika och gillade hennes stil och alster jättemycket. Hon erbjöd sig att vara gäst-DT för  Grodans och jag nappade direkt.

Först en liten presentation av Ulrika:

Vem är du?

 Ulrika Blomfelt   alias LillBlomman

 Blogg www.lillblommanskapar.blogspot.com 

 bor i Stockholm,jag har man, ett barn och en hund! 

 Vad gör du när du inte scrappar? Umgås med familjen och pysslar hemma.

 När började du scrappa?/ skapa kort? Jag började scrappa i april 2006 då jag ville göra ett minnesalbum till min mamma. Sedan dess har jag inte kunnat sluta! 

 Varför fastnade du för just denna hobby? Jag har alltid älskat att skapa och har provat många olika typer av skapande hobbys. Scrapbookingen är perfekt för den kombinerar mitt skaparbehov med ett intresse för fotografering och som bonus dokumenterar jag vårat liv!

Vad ger dig denna hobby? Utlopp för mitt kreativa behov men även många nya sociala kontakter! En trevlig bonus!

Vad inspirerar dig? Oj, mycket! Färger, naturen, människor, fotografier och allat härligt scrap material!

Vad scrappar du om? / vilken sorts kort gör du? Jag både scrappar och gör kort så det blir kort till olika bemärkelsedagar och högtider. När jag scrappar är det numera till 99% om min son men även om vårat liv.

Hur vill du beskriva din scrap- / kort- stil? Min kortstil är oftast utmärkande att jag använder mycket blommor i lite romantisk stil. När jag scrappar vill jag inte fastna i ett fack utan kastar mig mellan olika stilar hela tiden! Men jag använder mycket blommor även där!

Favoritfärger? Väldigt varierande! Just nu fastnar jag ofta för kombinationen rött och turkost men jag gillar färger av alla de slag! Gärna med svart som kontrastfärg!

Vad gör du när du ”kör fast”? Konstigt nog händer det sällan? Men att surfa runt i olika bloggar brukar ge en knuff av inspiration eller att delta i någon tävling!

 Vilken är din favorit-scrappryl? Utan min skärmaskin vore allt mycket jobbigare!

 Vad önskar du dig inom scrapbooking? Att jag får fortsätta utvecklas genom roliga scrapuppdrag och att träffa kreativa scrappare!

Idag visar vi lite alster som Ulrika har skapat tidigare och imorron är det dax att visa de underbara alster som hon gjorde ur gäst-DT paket som hon fick.







Vilka fina alster eller hur? Glöm inte att titta in imorron så ni inte missar de fina saker Ulrika har skapat med Grodans gäst-DT paket.

Kramar,
Lucienne


Kommentarer
Postat av: Christel

Heja Ullis!

Kul att se dig här oxå!

Ska bli spännande och se vad du skapat av Grodans material!

Kram från din DT kollega hos Scrapgalen, (och nu även en liten stund hos Grodans! hi,hi)

2010-01-27 @ 18:29:40
URL: http://www.christelscrappar.blogspot.com
Postat av: Anneli

Hej!

Jag gillar också din stil. Mycket fina LO och kort du har skapat. Ett + för att de går i blåa nyanser. Min älsklingsfärg. Ska söka vidare och se på mer du har gjort.

2010-01-27 @ 22:56:18
Postat av: Pia

Wow vad kul att se dig som gäst _designer här, HAr länge beundrat dina fina grejor.Med "lagom" mycket på ..Jättefina grejor!!

Kram Pia

2010-01-28 @ 21:31:53
URL: http://piakron.blogg.se/
Postat av: Katleen

Så fint!!!

2010-01-29 @ 12:12:47
Postat av: Sanna

Åh så mycket fint du har gjort Ulrika!

kram Sanna

2010-01-30 @ 11:04:06
URL: http://sannagregersdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0