Midsommar och flaskkort.

Hoppas att ni allihopa har haft en trevlig Midsommarafton. Här i Bromölla var det kanonväder.
Vi började dagen med att sova lääääänge, gött!
På förmidagen gick Bertil och jag en runda i Sölvesborg och till min förvåning hadde alla butiker öppet!!!!!!!!!

Eftermiddagen var vi i Valje och tittade på Midsommardansen. Stefan, Anette, barnbarnen och vänner till dem var också med. Härligt att sitta i gröngräset alldeles intill havet, en stor ring bildades av glada förväntansfulla människor. Alla har sina kaffekorgar med sig och smaskar i sig jordgubbar. Kan det bli mer somrigt!
Tunnbybälgarna´s folkdanslag reser Midsommarstången med stor möda, det verkar ganska tungt och vingligt, men dem lyckas som alltid.
Ville,6 år, en av barnen i vårt sällskap blev lite upprörd över placeringen av stången, dem satt ju inte den i mitten av ringen!!!!!!!!!!!!!!!!

Kvällen tillbringade vi hos Agneta och Bogge, där det båda var Midsommarfirandet och födelsedagsfirandet.
Födelsedagsbarnet fick en flaska vin som jag dekorerade med ett flaskkort.
Graphic45 A Proper Gentleman är ju klippt och skuret till en man. Ni vet att jag har alltid ont om tid, så det skall gå undan,fast det skall ändå se proffsig ut eller hur! Då gäller det att ta till snabba och enkla tekniker. Handstansar är alltid lätt att plocka fram, heja Martha Stewart, men även gamla hederliga lövstansar. Smala remsar av Cardstock som man blötar ner lite lätt och sedan rullar dem på en penselkvast är väldigt poppis hos mig nu. En timme ungefär tog det mig att fixa ihop det hela, här är resultatet:

 
Ha

 

 

Idag tar vi det lite lugnt och laddar inför morgondagens Namngivningskalas till Dante.

Ha en fortsatt trevlig helg.
Kramar,
Lucienne



Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Vilken härlig flaska att få! Ljuvlig!!

2010-06-26 @ 19:51:55
URL: http://www.alab-snorochglamour.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0