Capella Basic Grey, Susanne´s DT-uppdrag

Hej alla scrappare!
Jag ska försöka mig på att göra layouter denna gången istället för att göra kort eller altra.
Valde helt underbara papper från Basic Grey serien Capella,men tog de små papperna(paper pad)eftersom jag skulle göra lite mindre layouter som jag ska rama in till två tavlor med barnen som motiv.
Började med att skära till cardstock till sex olika layouter, fixa till korten i de storlekar jag ville ha,brände med en tändare runt de stora fotona.
De bruna rosbladen lät jag vara som de var medans rosorna +Hydrangea  blommorna sprayade jag med glimmer mist.Löv- rankorna från you doo var gröna, men dom och de vita blommorna från Prima marketing  sprayade jag med brun mist.Jag har även använt sepia accent från Ranger  på de färgade fotona för att dämpa färgen lite (blev ganska mycket kontrast med färg till det svart vita och sepia fotona)
Stämpeln som jag använt är en nyhet som Lucienne har börjat sälja från "vilda stamps"(finns otroligt fina stämplar därifrån)
Bokstäverna har jag stansat ut med quickutz och sedan embossat dom med koppar,det gav ju lite effekt det också.
Har även andvänt lite brads,glitterlim,pearlmaker och snöre från Grodans.
Ja resultatet av mina layouter kan ni se här nedanför(om Anette eller Bertil har lyckats fånga dom på bild)
Ha det så bra och hoppas på att även vi här nere i Skåne kan få lite sommarvärme.
Hälsningar Sanna Orrgren.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0