DT Presentation: Jenny

Jag är så glad och stolt att få ingå i Grodans DT. Ett gäng med härliga och duktiga tjejer!
Här får du veta lite mer om mej:

Jenny Lyckborg


Alias:
Slenny

Blogg: http://jennyslenny.blogspot.com

Var bor du:
I Olofström, Blekinge

Familj :
Jag har en dotter, Mathilda, som fyller 6 år till hösten. Och en helt underbar pojkvän!

Vad gör du när du inte scrappar?

Jag jobbar som Undersköterska på ett äldreboende här i Olofström. Gillar att baka, blir ganska mycket tid framför datorn...

När började du scrappa?/ skapa kort?

Jag började scrappa när Mathilda var ungefär 6 månader, sen fastnade jag för att göra kort istället. Jag kände att jag var tvungen att välja vilket som passade mej bäst, och då blev det att göra kort, tyckte inte tiden räckte till för både ock. Så nu gör jag bara kort och scrappar väldigt lite...

Varför fastnade du för just denna hobby?

Jag har alltid gillat pennor och papper. Och klippa och klistra. Då jag hittade lite på nätet om scrapbooking kändes det som en given hobby för mej...

Vad ger dig denna hobby?

Lugn och ro... Jag behöver det för att rensa huvudet. När de är mycket som snurrar i skallen så är det bra att sätta sej ner och skapa.

Vad inspirerar dig?

Allt. En färg, mönster på en tröja, nya papper, en skiss, någon detalj på ett kort.

Vad scrappar du om? / vilken sorts kort gör du?

Om jag scrappar nu så blir de något speciellt som tilltalat mej, en speciell text eller ett foto. Jag gör alla sorts kort; Grattis, kram, konfirmation, dop, bröllop.

Hur vill du beskriva din scrap- / kort- stil?

Jag gör gulliga kort, har svårt för att göra tuffa. Använder nästan alltid blommor och band på korten.

Favoritfärger?

Rosa och brunt, men jag har alltid en vit cardstock som botten..

Vad gör du när du ”kör fast”?
Jag har precis kommit ur en väldigt lång svacka, köpte nya saker och kollade mycket på nätet efter inspiration.

Vilken är din favorit-scrappryl?

Min Crop-a-dile. Vilket underbart sätt att sätta öljetter!

Vad önskar du dig inom scrapbooking?
Svår fråga, tycker alltid att de finns något jag vill ha...













Jag önskar er alla en trevlig Pingst!

 


Kommentarer
Postat av: Lilo

Välkommen till Grodans! =)

2010-05-22 @ 10:34:28
URL: http://liloscrap.blogspot.com
Postat av: Jessica

Jättefina kort.

2010-05-23 @ 11:13:10
URL: http://[email protected]
Postat av: Pia

Välkommen till grodans!!!

2010-05-26 @ 06:23:32
URL: http://piakron.blogg.se/
Postat av: Malin ~ Lillpiga

Välkommen Jenny!

2010-05-27 @ 08:53:16
URL: http://lillpiga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0