Lillpiga goes Franfrelushes Design

Återigen så fick jag papper ur den underbara serien Franfrelushes Design, denna gång ur kollektionen Gothika. Å ena sidan är de ruffiga och tuffa, å andra sidan är de skira och vackra och så finns det den tredje, gulliga sidan. Något för de flesta av oss med andra ord!

På den här layouten så har jag använt Gothika S012-3 och Blackbird Grass Cloth. Rosor hittar du här, blinget hittar du här och Tiny Alphas här. Blommorna och bladen har jag punchat ut ur papperet. Inget alster från mig utan Edge Scraper och distresser, det vet vi ju alla. :) Enklast att inka in kanterna är med Distress Ink Tool.



  

Det blir ju alltid lite spillpapper över och det gjorde jag ett kort av. På kortet har jag (utöver allt det som fanns på layouten) även använt mig av Pearl Maker, pärlfloss, tre olika sorters band, gröna blad och ett kors med tillhörande hjärta som är gjort i fimolera. Det finns också att köpa i butiken!



  

Av pappret Gothika S012-6 och vit canvas-cardstock så skapade jag en layout till. Blommorna har jag punchat ut även här, både fram och baksida av pappret använde jag, plus Canvas Lava. I mitten av blommorna så sitter det bling. Banden hittar ni i denna kategori och jag har använt Tiny Alphas.



 

Det här underbara fågelpappret Gothika S012-1 använde jag som bakgrund till det här kortet. Kortstommen är av Blackbird Grass Cloth. Jag har stansat ut en skylt i Straw Classic och French Silk Grass Cloth som jag sedan inkat in med distresser innan jag lackade på med Glossy Accents. Fågeln är en chipboard som är infärgad med Black Soot, rejält med glitter och sedan Glossy Accents. Olika chipboardfigurer hittar ni här. Rosor och blad är ett måste! :)


 


Hoppas att ni gillade vad jag skapat med mitt DT-paket och att ni fick lite inspiration! In med er i Grodans butik och botanisera bland alla fina produkter! Och ni glömmer väl inte bort att anmäla er till Grodans pysselträff i Bromölla den 29/5?

Ha en underbar vår!

Malin ~ Lillpiga


Kommentarer
Postat av: Lilo

Urcoola!!! Tuffa och vackra på samma gång!

2010-05-07 @ 10:34:42
URL: http://liloscrap.blogspot.com
Postat av: Carina

Snyyyyggggtt!!!

2010-05-08 @ 18:17:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0