Gästbok till Vikingamarknaden i Näsum

Lördag o söndag 18-19 september är det dax för Vikingamarknaden i Näsum. Grodans desigener Sussanne O. har skapat en GÄSTBOK. Äkta handarbete, våra hakor trillade ner i golvet när vi fick se boken. Jag blir lyriskt samtidigt som jag inte hittar tillräckligt med ord för att beskriva hur välarbetad boken är.

Det började med att Susanne la ett 30.tal cardstock, classic Kraft i kaffe varefter samtliga papper skrynklades till. När allt var torr så skrapades kanterna, Susanne bangade inte heller för att riva vissa kanter rejält.



Resultatet sidorna ser ut som Pergament och riktigt gamla.

Till inbidningen av boken gjorde Susanne hål med Bind it All.
Ytterpärmen består av träskivor som hon klädde med ÄKTA garvad skinn, bokryggen fick en mörkare skinnklädsel.

Kolla bara hur inbindningen är gjord, sydd för hand med skinnband.



Texten har Susann klippt ut för hand, embossad med kopparpulver och sedan ett lager med Crackle Gloss.

Första sidan är dekorerad med Gudahagens Föreningens logga, som Susanne har skapat i hennes specialitet nämligen paperpiecing.



närbilden visar hur minitiöst noga Susanne är med saxen.

Vikingamarknaden är väl värd ett besök, jag har varit där de 2 gånger redan som det har varit. Härligt historiskt och marknadsplatsen, Gudahagen är också värd sitt namn det kan jag lova.

Spana efter boken nedan så ni kan skriva er autograf och en hälsning till Gudahagens Fornföreningen.



Lämna gärna en kommentar här i bloggen.

Ha en trevlig helg,

Lucienne

 


Kommentarer
Postat av: Eva-Mari Karlsson

Jag säger bara WOW vad snyggt!!

2010-09-17 @ 20:26:20
Postat av: Lina

Riktigt fint. Ser verkligen sådär gammalt och slitet ut. Bra idé med att lägga det i kaffe.

2010-09-18 @ 11:08:03
URL: http://pyssellina.blogspot.com
Postat av: Mahlin78

Vilket underbart arbete Susanne har lagt ner! Finns inte ord för hur snygg jag tycker boken är!

2010-09-18 @ 15:04:47
URL: http://mahlin78.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0